شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷
۰
در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

رژیم صیهونیستی با طوفان الاقصی طعم ظلم‌هایش به مردم فلسطین را چیشید

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: زلزله طوفان الاقصی بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری این شکست غیر قابل ترمیم برای صهیونیست‌ها که دال ننگی است که بر پیشانی آنها ماند.
رژیم صیهونیستی با طوفان الاقصی طعم ظلم‌هایش به مردم فلسطین را چیشید
به گزارش پایگاه خبری پهره  حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) در ایرانشهر بیان کرد: خودم و شما خواهران، برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و تقوا سپری است که از این سپر انسان در مقابل آن‌چه که اغوای شیطان است می‌تواند خودش را محافظت کند و از این سپر در مقابل شیطان که دشمن قسم خورده انسان بوده استفاده کند.

وی افزود: نکته اول اظهار همدردی با جامعه ایمانی که در جوار کشور ما هستند تعدادی از عزیزان کشور افغانستان با زلزله‌ای که رخ داد عده‌ای کشته شدند و عده‌ای نیز خسارات زیادی متوجه آنها شد که ضمن تسلیت به آسیب دیدگان و کسانی که عزیزان خودشان را از دست داده‌اند امیدواریم که خدای سبحان جبران کند و دست کمک به کسانی که نیازمند هستند داشته باشند.

این خطیب جمعه ادامه داد: نکته دوم در مورد زلزله طوفان الاقصی بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری این شکست غیر قابل ترمیم برای صهیونیست‌ها که دال ننگی است که بر پیشانی آنها ماند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین حملاتی داشته که با ضرب و شتم به زنان و کودکان بلکه حضور تندروهایی که از صهیونیست‌ها و یهودی‌ها بودند هر روزه وارد مسجد الاقصی می‌شدند و حرمت شکنی‌های فراوانی را داشتند که این مسجد را تخریب کنند و آن معبد کذایی خود را در مسجد الاقصی بنا کنند حال از اینکه در این حرمت شکنی‌ها نهایت کار را انجام می‌دادند و از توهین به پیامبر (ص)، از قرآن سوزی و مسائل دیگر و حیواناتی که وارد مسجد الاقصی می‌کردند و تخریب خانه‌های مردم کمترین کارهایی است که رژیم صهیونیستی انجام داده است در واقع طوفان الاقصی نقطه آغازی بود که این رژیم طعم خیانت‌ها و ظلم خودش را به مردم فلسطین می‌چشد و بخشی از این ظلم بر جنایت را رژیم صهیونیستی چشید.

حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: رزمندگان مقاومت از توافق رو به تهاجم آوردند و آن‌قدر توانایی پیدا کردند که حمله را شروع کردند و از همه نقاط جبهه مقاومت استفاده کرد و این طعم تلخ را به رژیم صهیونیستی چشاند به نوعی عملیات طوفان الاقصی در ۸۰ سال اخیر تاریخ را به دو مقطع قرار داده است که مقطع قبل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ) و مقطع بعد از آن و نقطه عطفی شد در قیام مردم فلسطین و خود این در تاریخ ماند.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر حمله به محاسبات آمریکا و اسرائیل بود و با آن عملیات به محاسبات خود رجوع می‌کند و در این محاسبات خود دچار مشکلات فراوانی هستند.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: این عملیات چندین هدف را دنبال می‌کرد که اولین محاسباتی که رژیم صهیونیستی برای نجات از مخمصه خود داشت و این عملیات جبران نخواهد شد و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی با روابط کشورهای اسلامی و این مطلب جز شرط بندی چیزی نخواهد بود و راه به جایی نخواهد برد و این اتفاق ادامه پیدا نخواهد کرد و طبیعتاً حاصل پیام به همه پیمان‌ها بود که توجه خاص دارد و این عملیات شامل حال آنها هم خواهد شد و نهایتاً گروه‌های دیگر مقاومت اقسا نقاط عالم عزت مقاومت را چشیدند و از ذلت سازش را دیدند و به عیان به چشم خود دیدند که گفتمان مقاومت جز عزت برای امت اسلامی ندارد.

وی اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این شکست قابل ترمیم نیست و وقتی رژیم صهیونیستی جعلی پایه گذاری شد یک دکترین نظامی برای این رژیم طراحی کردند و هر کسی پستی می‌گرفت بر اساس همان دکترین عمل می‌کرد و ۴ محور داشت که اولین اصل دارندگی مبتنی بر یک ارتش قدرتمند، دومین اصل هشدار بود و این رژیم چون عمق استراتژیک را نداشت مسائل خودش را بر اشراف قرار داده بود و آمادگی لازم برای آن حمله را پیدا می‌کردند و سومین انتقال منطقه نبرد به منطقه دشمن و  چهارمین دفاع از شهروندان در حملات هوایی و موشکی بود.

امام جمعه ایرانشهر مطرح کرد: در طوفان الاقصی که رهبری فرمودند که این شکست قابل جبران نیست و شاهد بودیم که آنها اشراف عملیاتی نداشتند از طرفی رزمندگان ورود به مناطق اشغال شده صهیونیست‌ها را داشتند و تل‌آویو و شهرهای مختلف زیر موشک باران جبهه مقاومت قرار دادند و نمی‌توانند مردم خود را حفظ کنند و این اصول کلاً برداشته شده و این قدرت پوشالی که در نظام بین‌المللی به وجود آورده بودند شکسته شد و قطعاً جبران پذیر نیست.

وی گفت: ۲۴ مهر روز پیوند اولیا و مربیان را داریم که بسیار مهم است که خانواده‌ها ارتباط با مدرسه را داشته باشند و نقشی که خانواده و مدرسه در جهت تربیت فرزندان دارد نگاه نزدیک‌تر را داشته باشیم.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *