سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵
۰
در پی دیدار جمعی از نمایندگان زنان سوزن دوز ایرانشهر با فرماندار؛

مشکلات زنان سوزن دوز ایرانشهر بررسی شد

صبح امروز جمعی از نمایندگان تعاونی های سوزن دوز شهرستان ایرانشهر به منظور بررسی و رفع مشکلات خود با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.
مشکلات زنان سوزن دوز ایرانشهر بررسی شد
مشکلات زنان سوزن دوز ایرانشهر بررسی شد
به گزارش پهره؛ در دیدار امروز زنان سوزن دوز ایرانشهر با فرماندار شهرستان از نارضایتی خود مبنی بر بی توجهی مسئولین به این هنر بومی و البته پرطرفدار گفتند و افزودند: متأسفانه علی رغم استقبال خوبی که از این هنر می شود ولی به دلیل عدم ساماندهی از سوی مراکز ذی ربط مجبور به فروش این هنر با قیمت بسیار ناچیز به دلالان هستیم .
نمایندگان زنان سوزن دوز ایرانشهر ایجاد یک مرکز عرضه و فروش ثابت و بیمه زنان سوزن دوز را یکی از اساسی ترین نیاز خود عنوان کردند و افزودند: در سال های گذشته ۱۵۰ نفر از این بانوان با استفاده از طرح مشاغل خانگی بیمه شدند که متأسفانه با لغو این طرح از سوی دولت دیگر امکان بیمه زنان سوزن دوز فراهم نیست.
فرماندار ایرانشهر نیز با قدردانی از تلاش زنان بلوچ این شهرستان برای زنده نگه داشتن این هنر بومی و اصیل افزود: هنر زیبای سوزن دوزی یکی از شاهکارهای بومی و خوش ذوق و سلیقه زنان بلوچ است که متأسفانه از سوی مسئولین به درستی از آن مراقبت نشده است.
داوودی در این جلسه با توصیه به اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بر احداث یک مرکز عرضه و فروش دائمی برای مراجعه زنان سوزن دوز تأکید کرد و افزود: باید سعی شود این مراکز به صورت فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور شعبه داشته باشد؛ از این رو با توجه به نیاز بازار و رصد آن توسط بازاریابان مجرب سوزن دوزی های مورد تقاضای در این فروشگاه ها عرضه شود تا علاوه بر معرفی هر چه بهتر این هنر زمینه اشتغال بانوان نیز فراهم گردد.
وی با علام مدت زمان ده روزه برای مسئولین ذی ربط از رفع مشکلات زنان سوزن دوز برای دریافت تسهیلات و صدور کارت و بیمه در مدت زمان مقرر خبر داد.
جلسه بعدی فرماندار با نمایندگان زنان سوزن دوز شهرستان در ماه آینده و به منظور دریافت نتایج اقدامات مسئولین ذی ربط برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ ۳۳۳۹
 
کد مطلب: 35
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *