دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱
۰

از همت بلند کارآفرین جوان تا احیای استخر متروکه پرورش ماهی

جوان تحصیلکرده بمپوری با احیای استخر پرورش ماهی وارد عرصه اشتغالزایی شد.
از همت بلند کارآفرین جوان تا احیای استخر متروکه پرورش ماهی
از همت بلند کارآفرین جوان تا احیای استخر متروکه پرورش ماهی
به گزارش پهره؛ ایجاد اشتغال یکی از نیازهای ضروری کشور در عرصه های مختلف است؛ اما از آنجا که میزان تحصیلکرده های کشور به هیچ عنوان با فرصت های اشتغال دولت برابری نمی کند؛ جوانان زیادی به صورت خودجوش و مستقل پا به عرصه کار گذاشته و در بسیاری موارد کاری کرده اند کارستان.
عیسی رودینی جوان روستای سردگال بخش بمپور شهرستان ایرانشهر یکی دیگر از سرمایه های انسانی پر تلاش است که با پشتکار و اراده در مسیر استقلال و خودکفایی گام برداشته است.
وی می گوید: 30 سال سن دارم و با مدرک لیسانس کشاورزی بعد از دو سال انتظار؛ تصمیم به بهرمندی بهینه از فرصت های زندگی ام کردم.
کارآفرین بمپوری بیان داشت: حوض متروکه ای در کنار زمین های کشاورزیمان رها شده بود که با رو آوردن به حرفه کشاورزی واحیای استخر در سال 89 کم کم از ذخیره آب آن برای آبیاری مزارع استفاده می کردم تا این که در اواخر سال گذشته به پیشنهاد بسیج سازندگی اقدام به پرورش شیر ماهی در این استخر نمودم.
وی با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال برای سه نفر می گوید: هم اکنون بالغ بر 2 هزار قطعه ماهی در استخر موجود است که با برداشت اولیه آن بعد از شش ماه پیش بینی می شود بالغ بر 15 میلیون تومان درآمد بدست آید.
رودینی گفت: ماهی برداشت شده را در اختیار بسیج سازندگی قرار می دهیم از این رو برای فروش آن مشکلی نداریم.
عیسی رودینی بازپرداخت تسهیلات در مدت زمانی که هنوز به سود و ماه اثر کار دست نیافته اند را یکی از مشقت های کارآفرینان عنوان کرد و افزود: باز پرداخت ماهانه 300 هزار تومان در زمان کوتاهی که هنوز به سود دست نیافته ایم هزینه سنگینی را بر کارآفرین متحمل می کند که امیدوارم چاره ای در این خصوص اندیشیده شود.
این کارآفرین اقتصادی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت: ما کارآفرینان بسیجی توانسته ایم فرمایشات مقام معظم رهبری را  هم اقدام و هم عمل کنیم زیرا علاوه بر ایجاد اشتغال خودمان زمینه کار را برای چند نفر دیگر هم فراهم کرده ایم.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 855