چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۶
۰
به علت تناقض با قانون اساسی؛

روند بررسی طرح تحریم های ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا متوقف شد

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم های ایران و روسیه را که هفته گذشته به تصویب مجلس سنا رسیده بود، در تناقض با قانون اساسی آمریکا شناختند و روند بررسی آن را تا زمان الحاق یک اصلاحیه متوقف کردند.
روند بررسی طرح تحریم های ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا متوقف شد
روند بررسی طرح تحریم های ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا متوقف شد
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا؛ نمایندگان به بندی از قانون اساسی استناد می کنند که بر اساس آن، هر طرح قانونی که احتمال ایجاد منابع درآمدی برای دولت را داشته باشد، ابتدا باید در مجلس نمایندگان تصویب شده و سپس به مجلس سنا ارجاع شود.
در شرایطی که ارتباط دقیق این بند با طرح تحریم های ایران و روسیه مشخص نیست، این موضوع سبب شده تا برخی سیاستمداران دمکرات، جمهوریخواهان را به مانع تراشی در مسیر تبدیل این طرح به قانون متهم کنند.
طرح یاد شده در اصل مربوط به تحریم های غیر هسته ای ایران بوده و تحریم های روسیه به عنوان یک متمم به آن الحاق شده است. تصویب این طرح مانع خواهد شد که رئیس جمهوری آمریکا، تحریم های کنونی روسیه را به اختیار خود کاهش دهد.
این موضوع موجب نارضایتی دولت شده و کاخ سفید تلویحا نسبت به تصویب این طرح هشدار داده است.
«کوین بردی» رئیس کمیته مالیاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت که گرچه اعضای این کمیته پیش از این همکاری نزدیکی با نمایندگان مجلس سنا برای جلوگیری از این تخلف آیین نامه ای داشتند، با این حال در طرحی که چندی پیش مورد تصویب سناتورها قرار گرفته، ادبیاتی به کار رفته که در تناقض با بند یاد شده از قانون اساسی است.
این در شرایطی است که نمایندگان جمهوریخواه همزمان مشغول پیگیری طرح اصلاح قانون بیمه های درمانی هستند و به نظر می رسد این موضوع، روند بررسی طرح تحریم ها را به تعویق بیندازد.
سنا اکنون می تواند با الحاق یک اصلاحیه و رای گیری و ارسال مجدد این طرح، روند بررسی آن را در مجلس نمایندگان به جریان بیندازد.
طرح تحریم های ایران و روسیه هفته گذشته با 98 رای موافق در برابر تنها 2 رای مخالف به تصویب سنای آمریکا رسیده بود.
نمایندگان سنا تاکید می کنند که این طرح، ناقض توافق هسته ای نیست و آمریکا در نقض توافق پیشقدم نخواهد شد. با این حال مخالفان آن را زمینه ساز نقض برجام می دانند.
این طرح در صورت تصویب در مجلس نمایندگان، باید به امضای رئیس جمهوری آمریکا هم برسد.
 
انتهای پیام /
کد مطلب: 5177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *