شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۳
۰

سخنان رییس جمهور آمریکا مصداق پاره کردن برجام است

امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه ایرانشهر گفت: سخنان رییس جمهور آمریکا بدون فکر و مصداق پاره کردن برجام و برخلاف قوانین بین المللی و بشری است.
مولوی دامنی
مولوی دامنی
مولوی عبدالصمد دامنی امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا وی را یک فرد سبک مغز و نالایق خواند و اظهار داشت: دونالد ترامپ از روزی که به عنوان رییس جمهور کشور آمریکا انتخاب و روی کار آمده همواره سخنانی احمقانه، بدون فکر و تدبیر بیان می کرد که نشان دهنده سبک مغزی و بی لیاقتی او برای داشتن چنین جایگاهی بود.
وی سخنان شب گذشته ترامپ را مصداق پاره کردن برجام برشمرد و گفت: برجام یک توافقنامه بین المللی است و این سخنان پشت کردن به آن بود که همان مصداق پاره کردن برجام به شمار می آید و این اقدام رییس جمهور آمریکا، غیرانسانی و برخلاف قوانین بین المللی و بشری است.
مولوی دامنی افزود: مسئولین نظام باید با هماهنگی و تدبیر و توجه به سخنان روشن و آگاهانه رهبر معظم انقلاب داشته، و جواب قاطع و دندان شکن این افراد احمق را که سخنانی نسنجیده بیان می کنند از طریق مراجع بین المللی بدهند تا کشور ایران را کوچک و ضعیف تصور نکند.
وی در خصوص مواضع سایر کشورها تصریح کرد و گفت: برجام تنها به کشور آمریکا مربوط نمی شود و سایرکشورهای مذاکره کننده هم در آن دخیل هستند اما باید موضع آنها شفاف و روشن مشخص شود که همگام و موافق آمریکا بوده یا برخلاف او هستند. اگر نظر و مواضعشان با دولت مردان آمریکایی یکسان است تیم مذاکره کننده و رییس جمهور باید یک اقدام عملی و جدی را در مقابل این حرکت انجام دهند.
امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه ایرانشهر افزود: ملت ایران از این سخنان بی فکر رییس جمهور آمریکا ناراحت هستند و قطعا جواب او را خواهند داد اما تا آخرین نفس برای دفاع از آرمان های امام و شهدا ایستادگی می کنند و با جان و دل از فرمان ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب هر آن چه که ایشان مصلحت بدانند حمایت خواهند کرد.
انتهای خبر/
کد مطلب: 5673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *