يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۴۳
۰
راهیان نور؛ تنها شاهراه طلایی به‌سوی خدا؛

راهیان نور مسیر بندگی در راه خدا است

 اردو راهیان نور اردویی ارزشمند جهت آشنایی نسل امروزی با ارزش‌ها و شهدای دفاع مقدس است.    
راهیان نور مسیر بندگی در راه خدا است
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ روز ۲۰ اسفندماه به مناسبت نخستین حضور رهبر معظم انقلاب در راهیان نور به «روز ملی راهیان نور» نام‌گذاری شد که ایشان در روز بیستم اسفند سال ۷۵ در گلزار شهدای هویزه حضور یافتند و یاد شهدای والامقام آنجا را که در دفاع از حریم این منطقه از میهن اسلامی به شهادت رسیدند، گرامی داشتند.
 
 در واقع پس از حضور مقام معظم رهبری در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس کاروان راهیان نور از سال ۷۶ شروع به حرکت کرد.
 
 حضور کاروان‌های راهیان نور از اقشار مختلف در ایامی چون عید نوروز، ایام محرم، هفته بسیج و...صورت می‌گیرد.
 
 در حقیقت راهیان نور به گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی، مذهبی در ایران گفته می‌شود که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند.
 
 در این راستا محمد هراتی، فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کاروان‌های راهیان نور هر ساله از شهرستان ایرانشهر در ایام مختلف سال با حضور اقشار مختلف به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
 
 وی افزود: اخیراً تعداد ۴۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایرانشهر با یک دستگاه اتوبوس از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: در حقیقت سرزمین‌های راهیان نور به‌عنوان مدرسه بزرگ انسان‌سازی محسوب می‌شوند که باید این مناطق برای همه نسل‌ها درس‌آموز و انسان‌ساز باشد.
 
 وی تصریح کرد: در واقع یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی که در دوران بعد از انقلاب می‌توان برای به‌ویژه نسل جوان انجام داد اردوهای راهیان نور بوده که به‌عنوان کلاس درسی برای اعزام‌کنندگان مناطق جنگی کشور جهت آشنایی با محیط جنگی و رشادت‌های رزمندگان به شمار برود.
 
 در همین راستا محمدرضا کرد، معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به اعزام کاروان "اردوی راهیان امید، نور و پیشرفت" به مناطق عملیاتی جنوب کشور با حضور بیش از ۳۵ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر این منطقه، بیان کرد: هرمز منطقه‌ای از مناطق راهیان نور به شمار می‌رود که این تعداد جهت بازدید به این منطقه اعزام شدند.
 
 وی افزود: ما در این منطقه با دشمن درگیری مستقیم داشتیم و اسوه‌های شهدا را نباید فراموش کنیم و برای بزرگداشت یاد و نام این عزیزان باید سر مزار مطهر آنان رفت.
 
 وی اضافه کرد: همچنین در طی این اردوی دوروزه تعداد ۹۰ نفر از اعضای فعال حوزه جوانان و بسیجیان جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *