دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۲۳:۴۹
۰
در مراسم روز درختکاری در قصرقند مطرح شد؛

پابرجا بودن یاد و خاطره شهدا با کاشت نهال

سرپرست فرمانداری قصرقند گفت: با کاشت نهال ثمره شهدا و ایثارگران مانند درخت همیشه پابرجا است.
پابرجا بودن یاد و خاطره شهدا با کاشت نهال





به گزارش پهره؛ مرتضی سایگانی، سرپرست فرمانداری قصرقند در مراسم روز درختكاري با شعار "درخت براي زندگي- باهم بكاريم براي ايران سبز -ايران قوي" در طرح مردمي، ضمن تبریک و تهنیت 15 اسفند روز درخت و درختکاری به همه  حاضرین و یادبود و پاسداشت 18شهید شهرستان قصرقند اظهار کرد: درخت و درختکاری از چند منظر قابل بررسی است و به لحاظ دینی که پیامبر اکرم (ص) در موضوع ثبات و پایداری طبیعت تاکید کرده و به جهت علمی نیز درخت و درختکاری بسیار مهم است.

 وي افزود: بحث حفاظت از منابع طبیعی علاوه بر محافظت بحث ترویج و گسترش طبیعت را در برمی‌گیردو باید به این اصل مهم بسیار توجه کرده تا فرهنگ کاشت درخت و افزایش طبیعت را بین مردم و شهروندان عزیز گسترش دهیم.

سایگانی تصریح کرد: در اين مراسم ١٨ نهال درخت، جهت گراميداشت ياد و خاطره ١٨ شهيد شهرستان قصرقند در محل محوطه فرمانداري این منطقه كاشته شد که با کاشتن این نهالها کاشت نهال در این حوزه آغاز شد.

 وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه والا و ارزشمند شهدای انقلاب اسلامی باید به طرق مختلف یاد و خاطره جانفشانی‌های این عزیزان گرامی داشته و حفظ شود که شاید از جمله بهترین آنها نام و یاد آنها با باغ‌های گل است.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430343