جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ۲۲:۴۰
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی:

شرکت در انتخابات جهت تعیین سرنوشت کشور واجب است  

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: شرکت در انتخابات که جهت تعیین سرنوشت ما است بر ما واجب و لازم می‌شود.
شرکت در انتخابات جهت تعیین سرنوشت کشور واجب است   
حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله بخش رشیدی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از تفاوت‌هایی که ما مسلمانان در دنیا با دیگر مردمان داریم این است که دیگران وقتی که در مورد مسئله‌ای دچار اختلاف می‌شوند و هر کس صاحب یک نظر می‌شود و نمی‌توانند دیگری را متقاعد و راضی کنند یک مرجع و فصل‌الخطابی که بتواند حل مشکل و حل اختلاف کند در میان آنها وجود ندارد؛ اما در میان ما مسلمان‌ها کتاب مقدس و آسمانی به نام قرآن وجود دارد که هرگاه دچار اختلاف‌نظر می‌شویم می‌تواند برای فیصله بخواند و حل اخلاف کند.
 
 وی افزود: از جمله آن مسائلی که گاهی اوقات ما دچار اختلاف و تشطت می‌شویم این بوده که هر کسی ممکن است در خصوص انتخابات حرفی بزند آیا مشارکت کنیم و اینکه مشارکت ما چگونه کیفیتی داشته باشد و نتوانیم همدیگر را متقاعد کنیم اینجا قرآن به میدان می‌آید.
 
 این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در سوره مبارکه نساء آمده: ان الله یامروکم ان تعدوالاماناتوالی اهله در اینجا امانت را به چندمعنا می‌شود در نظر گرفت که یکی از آن امانت‌ها سپردن مدیریت و مسئولیت جامعه به صاحب اصلی‌اش و فرد مستحقش است.
 
 وی اضافه کرد: اولاً از این آیه کریمه برای ما روشن و مشخص می‌شود که خدای متعال وقتی بر ما واجب کرده است که امانت را یعنی یکی از مصادیقش مسئولیت و مدیریت جامعه را به صاحب حقیقی و مستحقش بسپاریم اینجا معلوم می‌شود که سپردن امانت یعنی شرکت در انتخابات که جهت تعیین سرنوشت ما است و بر ما واجب و لازم می‌شود.
 
 رشیدی عنوان کرد: اما اینکه چگونه این را انجام بدهیم و این مسئولیت را به چه کسی بسپاریم فراز دیگر همین آیه می‌فرماید: [الی اهل‌ها] یعنی ما هم مشارکت در انتخابات را از این آیه می‌فهمیم که برای تعیین سرنوشت کشور خودمان و هم چگونگی و کیفیت و انتخاب اصلح را می‌توانیم از آن برداشت کنیم پس بنابراین ما از نظر دین اسلام و قرآن کریم اختلافمان اینجا حل می‌شود و هم می‌فهمیم کسانی که پیرو قرآن هستند در هر مذهبی از مذاهب اسلامی هستند لازم و واجب است بر آنهایی که در تعیین سرنوشت خودشان یعنی انتخابات و ان شاءالله انتخابات ۱۱ اسفند پیشرو شرکت فعال داشته باشند.
 
 وی تصریح کرد: همان‌گونه که در واجبات دیگر ما لازم است دیگران را راهنمایی و ارشاد، تشویق و ترغیب کنیم در خصوص انتخابات نیز این چنین وظیفه‌ای بر عهده ما سپرده شده است.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *