يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ۲۲:۳۷
۰
امام‌جمعه ملبورن استرالیا:

هفته وحدت تبلور یکپارچگی مسلمین و دفاع از ارزش‌های اسلامی است

امام‌جمعه ملبورن استرالیا گفت: هفته وحدت نشان‌دهنده یکپارچگی و تحکیم وحدت مسلمانان در برابر دسیسه‌های دشمن است.
هفته وحدت تبلور یکپارچگی مسلمین و دفاع از ارزش‌های اسلامی است
 
 
به گزارش پایگاه خبری پهره حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشفاق وحیدی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا با تبریک ولادت حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی(ص) و هفته وحدت بیان کرد: گلواژه‌ کلام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم (ص)، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم، از نفاق دوری جوییم و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیمائیم و جز در مقابل خدا برای کسی سر خَم نکنیم.

وی افزود: امام خمینی ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را هفته وحدت نامیدند زیرا بزرگداشت این ایام نشان‌دهنده یکپارچگی مسلمین جهان برای دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی به ویژه ایجاد یک جبهه علیه دسیسه دشمنان مشترک است.

وی ادامه داد: پیروی از سیره نبوی(ص) بهترین روش تحکیم وحدت مسلمانان و مرکز راهنمایی و هدایت برای مسلمین جهان است.

امام جمعه ملبورن تصریح کرد: این هفته به نام هفته وحدت عنوان شد، هفته‌ای که شیعه و سنی در کنار یکدیگر و به صورت جهانی آن را گرامی می‌دارند.

امام جمعه ملبورن گفت: سیره و زندگانی نبی مکرم اسلام چراغ هدایت برای بشریت و روش زندگی راستین برای امت اسلامی است، دفاع از مستضعفین و مظلومان و مبارزه علیه ظلم و استکبار اساس نظام محمدی و شریعت اسلام است.

وی تاکید کرد: کرامت انسانی و احترام بشریت در گروی سیره نبوی است، و این نیاز امروز جوامع است و باید پیروی از تعلیمات و منویات را جامعه عام کرد، باید اخلاق حسنه و بی‌نظیر را برای تمام جهانی بازگو کرد و به ویژه قشر مسلمان باید برای رفاه، سعادت و سربلندی سیره نبوی را سرمشق خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام وحیدی خاطرنشان‌کرد: دشمنان مشترک اسلام امروز فقط و فقط درصدد پاشیدن بذر نفاق و تفرقه در جهان و جوامع اسلامی هستند، این عناصر به نام اسلام و پیغمبر مرتکب افراط گرایی، تکفیر و تزریق نفرت و دروغ میان مردم هستند لذا شیعه و سنی باید با کمک یکدیگر این عناصر خرابکار را رسوا کنند و پشتیبانان آنان یعنی قدرت‌های استکباری از جمله رژیم صهیونیستی را در طرح‌های شیطانی خود ناکام بگذارند.


انتهای خبر/
 
کد مطلب: 430669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *