سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۰۹
۰
فرماندار شهرستان ایرانشهر:

تاکیدات رهبری مبنی بر امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت سرلوحه برگزاری انتخابات است

فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: تمامی دستگاه‌ها جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی را در اولویت کار خود قرار بدهند.
تاکیدات رهبری مبنی بر امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت سرلوحه برگزاری انتخابات است






به گزارش پهره مهرداد جهاندیده در جلسه شورای اداری با اشاره به تبریک هفته قوه قضائیه به مجموعه دستگاه و حوزه قضایی و دادسرای شهرستان ایرانشهر و همه کسانی که خالصانه در این حوزه گام برمی‌دارند، بیان کرد: یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ به خصوص شهید بهشتی و همچنین شهید مالکی فرماندار اسبق این منطقه را گرامی می‌داریم. 

وی افزود: در ارتباط با شهید مالکی نکته‌ای را باید عرض کنم که قطعاً دوستان شناخت دارند نسبت به این موضوع که آن بزرگوار  از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و از یاران شهید بهشتی بودند که اقدامات مفید و موثری را در آن برهه زمانی انجام دادند و در ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۷ که دوران اوج مبارزات رژیم پهلوی بود شهید مالکی به توصیه شهید بهشتی به همراه برادرش شهید جواد مالکی به کمک بازماندگان زلزله سال ۱۳۵۷ طبس شتافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهید مالکی از روزهای نخست کاری‌اش در شهرستان ایرانشهر تلاش خود را برای توسعه و آبادانی این منطقه به کار بست که نهایتاً در شامگاه هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی و یاران باوفای آن بزرگوار براساس توطئه دشمنان کوردل به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

وی اضافه کرد: باید ما با یک نقشه راه مشخص کار خودمان را دنبال کنیم و در انجام وظایف محوله از همگرایی بین دستگاهی غافل نشویم و در حوزه دستگاه‌های خدمات رسانی به ویژه حوزه شهرستان من معتقدم که بیشتر باید در امور تدبیر کنیم و یک جایی که یک خدمتی را به مردم ارائه می‌دهیم که آن جز خدمات مستمرمان حساب می‌شود اگر به بنا به دلایلی نقض یا خلالی وجود دارد باید آن را از قبل به مردم اطلاع رسانی کنیم و از انجام کارهای روزمره و یکنواخت اجتناب کنیم.

جهاندیده با اشاره به اینکه تحول را محور کارهای خودمان در دستگاه اجرایی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: ما مشاهده کردیم برخی از دستگاه‌های اجرایی تا به سراغ شان نرویم و از آن‌ها برنامه نخواهیم و تا مراجعه به آن‌ها نشود هیچ حرکتی از خودشان نشان نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حوزه خدماتی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود حتماً و الزاماً باید کل موقعیت جغرافیایی شهرستان ایرانشهر را ببینیم و خدمات خودمان را صرفا معطوف به حوزه شهر نکنیم بلکه باید بخش‌ها،  نقاط روستایی را مورد توجه قرار بدهیم، قطعا مشکلات در حوزه شهر و شهرنشینی کمتر خواهد بود.

فرماندار ایرانشهر با بیان اينکه بعضاً عدم اجرای وظایف یا به موقع انجام ندادن آن‌ها توسط برخی از دستگاه‌ها مشاهده می‌شود و ارباب رجوع به فرمانداری یا بعضاً دستگاه قضا مراجعه می‌کند، اظهار کرد: این موارد را ما در حوزه نظارت بر دستگاه‌ها مدنظر خواهیم داشت و تحت هر عنوانی به عنوان ترک فعل یا موضوعات دیگر و عدم اقدام به موقع و به هنگام ما توسط دستگاه‌های اجرایی پیامدهای خوبی را به دنبال نمی‌آورد.

وی اضافه کرد: بسیاری از گرفتاری هايي که مردم امروز با آن مواجه هستند در ارتباط با یک سری از مسائل و موضوعات پیش پا افتاده است که باید توسط یک کارشناس در یک دستگاه اجرایی آن هم به واسطه عدم پایبندی به مسئولیت خودش اتفاق می‌افتد که مدیران باید نظارت بر کارکنان زیر مجموعه را اعمال کنند.

جهاندیده ادامه داد: ما از دستگاه‌های اجرایی بیش از آن چیزی که وظیفه آن‌هاست و قانون بر عهده شان گذاشته توقعی نداریم و آن چیزی را که وظیفه دارند باید به درستی انجام بدهند.

وی گفت: ما نباید به عنوان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ایرانشهر و دستگاه‌هایی که وظیفه خدمت رسانی مردم را به عهده داریم تبدیل به تولید دستگاه‌های نارضایتی شویم.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: همه مدیران باید این مهم را مدنظر داشته باشند و در حوزه خدمات به مردم که باید سعی کنیم از یکدیگر سبقت بگیریم با همین امکاناتی که از آن در حوزه شهرستان برخورداریم به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

وی گفت: در برگزاری جلسات که بعضی از دستگاه‌ها خوب پای کارآمدند و عمل می‌کنند و دبیران جلسات، جلسه‌های خود را به صورت مستمر در حوزه جلب و جذب سرمایه‌گذار برگزار  می‌کنند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی را در اولویت کار خود قرار بدهند، خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل شهری انتظار بر این است که حوزه شهردار بیش از این بر مسائل توسعه شهری باید توجه کند و انتظار ما این بوده که دستگاه‌های اجرایی به میزهای خدمت جهادی که البته در این مدت خوب فعال شده تبیین و تشریح خدماتی که توسط نظام و دولت انجام شده یا در حال انجام است را در دستور کار خود قرار داده و به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و مثل همان موضوع جهاد تبیین که دوستانمان اشاره کردند این امر ضروری است.

 وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان جهادی، نهادهای انقلابی در اجرای برنامه‌های دستگاهی از دیگر تاکیدات این جلسه بوده را مورد توجه قرار داده و در حوزه پروژه‌های عمرانی، اقتصادی انتظارمان بر این است که دوستان اتمام پروژه هایی که در گذشته شروع شده را مورد پیگیری قرار بدهند. 

جهاندیده ادامه داد: چرا که امید داریم به هر اندازه که شروع پروژه، امیدآفرینی می‌کند عدم اتمام پروژه در موعد مقرر یاس و ناامیدی را به دنبال می آورد. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که ملاک ارزیابی  مدیران قرار خواهد گرفت همین اتمام و پیگیری پروژه‌ها بوده که باید به موقع انجام شود و در حوزه خدماتی که همکاران انجام می‌دهند الزاما باید ابتدا نیازهای مردم را احصا کنند و سپس به دسته‌بندی و اولویت کار آن اقدام کنیم و برای اقدامات خودمان هم شاخص تعریف و برای ارزیابی مدیران در حوزه شهرستان ایرانشهر نیز شاخص تعریف کردیم.

جهاندیده اظهار کرد: مدیران در حوزه اقداماتی که انجام می‌دهند باید این شاخص را برای خودشان مدنظر قرار دهند و آن پیگیری جذب اعتبارات حداکثری در حوزه دستگاهی به ویژه در زمان فعلی بوده و با توجه به اینکه الان فصل توزیع اعتبارات در استان است حتماً به این موضوع توجه ویژه شود و این مهم در سطح شهرستان نیز محقق شود و ما همان برنامه‌هایی که در کمیته برنامه ریزی شهرستان ایرانشهر اعلام شده آن‌ها را در اولویت کار خودمان قرار دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری بوده که در اسفندماه پیش رو داریم و برگزاری انتخابات یکسری الزامات دارد و همه این‌ها را باید در حوزه خود شهرستان تدبیر کنیم، 
لذا درخواست ما از همه دستگاه ها این است بنا به موضوعاتی که هم مجموعه فرمانداری و هیئت نظارت اعلام می‌شود به استناد همان ماده ۱۱ قانون انتخابات که یک ماده قانونی است که همه ما ملزم به رعایت آن هستیم و باید اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه خود انتخابات ما به عنوان مجری انتخابات همان چهار محور اصلی را که مقام معظم رهبری به خوبی تبیین کردند یعنی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را مبنای کار و سرلوحه اقدامات خودمان قرار دهیم و از همه مدیران انتظار داریم که در راستای همین چهار محوری که عرض کردم حرکت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: در حوزه آب و برق در ایم منطقه مشکلاتی به وجود آمده که منتها اقدامات جهادی خوبی هم توسط دستگاه‌های مسئول در حوزه آب و برق انجام گرفته و امیدواریم که این اقدامات استمرار داشته باشد و ما یک برنامه زمان‌بندی برای این حوزه‌ها در شهرستان تعریف کردیم که بعد از اینکه ما این پیک مصرف را پشت‌سر بگذاریم اقدامات توسعه‌ای خودمان را در این حوزه بیشتر دنبال خواهیم کرد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *