سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۲۴
۰
یک استاد دانشگاه:

جهاد تبیین عرصه هویت بخشی بانوان است

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: بانوان ایرانی اگر راه و مسیر حضرت زهرا (س) را که بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایت و اسلام هستند ادامه‌ بدهند همچون در برابر هجمه‌های دشمنان پیروز میدان خواهند بود.
جهاد تبیین عرصه هویت بخشی بانوان است






 


حجت‌اله صادقی در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به نقش انفعالی و انقلابی زن در تئوریزه کردن ولایت در جامعه با الگوگیری از سیره فاطمی و اقدامات عملی این بانوی بزرگوار در دفاع از ولایت و وصایت امیر المومنین (ع) با سه روش مجالس عمومی، دیدار چهره به چهره و برگزاری جلسات مناظره از جمله در خطبه فدکیه به اثبات ولایت امام علی (ع) بیان کرد: باید از دخت نبی مکرم اسلام به عنوان نخستین جهادگر تبیین یاد شود.

وی افزود: به گونه‌ای که جهاد تبیین از زمان حضرتش با تبیین حقایق حادثه غدیر و ولایت امیر المومنین(ع) و بیان جایگاه آن امام شروع و با بیان رسای حضرت زینب (س) در حادثه کربلا استمرار یافت.


صادقی عنوان کرد: در آن زمان حضرت زهرا (س) لباس جهاد تبیین بر تن کرد و الگویی برای همیشه در تاریخ آفرید و اثبات کرد که عفاف و حجاب هرگز به معنای اسارت نیست.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: کسی که با قلم و قدم، نفس برای اسلام و انقلاب اسلامی جهاد می‌کند و با این کار به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان جهاد تبیین یاد می‌شود یک فرد انقلابی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد جهاد تبیین و تلاش مضاعف در این عرصه است.

صادقی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که جنسیت بردار نیست بلکه تعیین‌کننده است که هوشیاری و تلاش مضاعف را می طلبد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی همه رسانه‌های غربی هجمه‌های سنگینی را به باورها، ارزش‌ها به ویژه در راستای مباحث مربوط به حوزه بانوان و خانواده آغاز کردند.


وی گفت: یکی از اهداف رسانه‌های غربی تغییر فرهنگ حاکم بر زن و مادر است که این نقش بانوان مسلمان را زیر سوال ببرند.

صادقی اضافه کرد: همه زنان ایران اسلامی وظیفه دارند با وجود تلاش فراوان رسانه‌های غربی که برای دگرگون کردن فرهنگ متعالی حاکم بر خانواده و روابط زن و مرد انجام می‌دهند فعالیت‌های این رسانه‌ها را باتدبیر آگاهانه و بصیرت خنثی کنند و همچون همیشه پیروز میدان باشند و راه و مسیر حضرت زهرا (س) را که بنیانگذار جهاد تبیین در دفاع از ولایت و اسلام هستند ادامه‌ دهند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *