يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۱۷
۰
یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

پرسه زدن بیهوده نوجوانان در فضای مجازی ممنوع/فضای مجازی یکی از دغدغه های اصلی والدین دانش آموزان است

حلیمه پیری گفت: غفلت والدین از ارتقای سواد رسانه‌ای زمینه‌ساز بروز آسیب‌های فراوان در استفاده از فضای مجازی توسط دانش آموزان خواهد شد.
پرسه زدن بیهوده نوجوانان در فضای مجازی ممنوع/فضای مجازی یکی از دغدغه های اصلی  والدین دانش آموزان است






حلیمه پیری، استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار  پهره بیان کرد: وقتی پدر ومادر در طول شبانه روز یکسره با گوشی و لب تاپ یا رایانه مشغول هستند فرزندان هم آنان را به عنوان الگو در زندگی خود قبول دارند و کار آنان را تکرار می کنند. 

وی افزود: بنابراین پدر و مادر با استفاده صحیح از اینترنت و ارتقای سواد رسانه به تربیت کودکان خود کمک شایانی می توانند داشته باشند. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: پدر و مادر باید برای فرزندان خود محیطی را فراهم کنند که در طول شبانه روز بیش یک الی دو ساعت را پای کامپیوتر یا رایانه و موبایل یا تب لت نباشند.

پیری خاطرنشان کرد: امروزه یکی از وظایف مهمی که پدران و مادران در قبال فرزندانشان دارند فراهم کردن فضاهای سرگرمی و تفریح مناسب و در خور سن آنان می باشد که در اینجا باید والدین در راستای ارتقای سواد خود در زمینه مسائل تربیتی و سواد رسانه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که احترام باید متقابل باشد و مسئله مهمی که باید بدانند آن است که تنها پند و نصحیت برای تربیت فرزندان  کفایت نمی کند.


این استاد دانشگاه عنوان کرد: والدین باید برای فرزندان خود در حضور از فضای مجازی باید برنامه ریزی مدونی داشته باشند و به آنان کنترل زمان را یاد بدهند. 
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که آموزش و پرورش و تمامی ارگان های فرهنگي باید به آن توجه ویژه داشته باشند بحث آموزش سواد رسانه و حقیقت فضای مجازی به قشر نوجوان و جوان است.

پیری عنوان کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید یاد بگیرند که پرسه و چرخش الکی و بیهوده در فضای مجازی نزنند و حضور آنان در این فضا برنامه ریزی باشد.


این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: همگان باید با آسیب های اجتماعی در فضای مجازی آشنا بشوند و با تفکر انتقادی به درست و کذب بودن پیام ها پی ببرند و هدف مخاطب را به درستی از ارسال پیام درک کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *