سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
۰
رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر؛

حتی یک مورد مثبت به ویروس آنفولانزا در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: خوشبختانه با آموزش های پیشگیرانه حتی یک مورد مثبت آلوده به ویروس آنفولانزا در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر مشاهده نشده است.
حتی یک مورد مثبت به ویروس آنفولانزا در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است
حتی یک مورد مثبت به ویروس آنفولانزا در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است
به گزارش پهره؛ ایرج ضاربان رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در حاشیه بازدید از بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری آنفولانزا در کشور؛ دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به قید فوریت کارگروهی را با محوریت آموزش و پیشگیری از شیوع ویروس آنفولانزا در تمامی شهرستان های مربوط به حوزه این دانشکده برگزار کرده است.
وی افزود: با توجه به فصل سرما و انتشار احتمالی این ویروس در حوزه جنوب استان؛ تنها چهار نفر به این بیماری مشکوک می باشند که هم اکنون نیز تحت درمان هستند.
ضاربان تصریح کرد: اقدامات لازم برای آموزش و پیشگری توسط کادر آموزش این دانشکده در مدارس؛ مساجد و بیمارستان ها در حال اجراست.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به این نکته که در حال حاضر برای این بیماری نیاز به واکسن نیست افزود: واکسن آنفولانزا تنها نسبت به بعضی از تیپ های ویروس آنفولانزا مصونیت می دهد و قادر به مهار همه تیپ های این ویروس نیست در نتیجه بهترین راه برای پیشگیری از نفوذ این ویروس به بدن رعایت یک سری اصول بهداشتی و مصرف مایعات می باشد.
وی ادامه داد: اکیدأ توصیه می شود فرد مبتلا به بیماری مسری آنفولانزا از حضور در مراکز پرجمعیت و شلوغ مثل مدارس، دانشگاهها، پادگان ها و … خودداری کند و با استراحت لازم زمینه بهبود خود را فراهم نماید.
 
انتهای پیام/ ۳۳۳۹
     
کد مطلب: 70
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *