دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ۲۳:۵۰
۰
به مناسبت سالروز شهید فهمیده:

شهید بسیجی دانش آموزفهمیده یکی از مفاخرملی ایران است/مسئولین مراقب فراموش شدن شهیدان از کتاب های آموزشی باشند

امام جمعه ایرانشهر گفت: شهید بسیجی دانش آموز محمد حسین فهمیده در دوران نوجوانی یکی از مفاخر ملی و بزرگ ایران است.
شهید فهمیده
شهید فهمیده
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در گفت و گو با خبرنگار پهره، با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار داشت: شهید بسیجی دانش آموز فهمیده در دوران کودکی و نوجوانی خودش از مفاخر ملی و بزرگ ایران شد و با آن جانبازی و شهادت عجیبی که در جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان از خود نشان داد، افق فکری بلند انقلاب را برای همه مردم ایران به ویژه نوجوانان و جوانان را ثابت کرد.
وی گفت: مردم ایران قبل از انقلاب وابسته و تحت ظلم و ستم رژیم پهلوی و ذلیل دست آمریکا جنایتکار بودند و آنها هر اقدامی که اراده می کردند را انجام می دادند اما انقلاب اسلامی در این کشور دمیده شد و به درستی امام، روح الله شد.
امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: دمیده شدن روح الهی در مردم ایران آنها را زنده کرد و باعث شکل گیری یک شخصیتی همچون شهید فهمیده، نوجوانی که از تمام هستی خود مثل شهدای دشت کربلا می گذرد و خالصانه خود را فدای اسلام و انقلاب می کند تا الگوی برای نسل جوان ما باشد و به درستی افق فکری بلند را مشاهده کنند.
حجت الاسلام ابطحی افزود: به لطف خدا امروز روحیه جهادی و شهادت در بین نوجوانان و جوانان ما وجود دارد اما نباید از تهاجم فرهنگی دشمن غافل باشیم و به انحرافات خطرناک کشیده شویم.
وی با اشاره به جریان انحرافی و ضد ارزشی کوروش پرستی اظهار داشت: دشمن یک موجی را از خارج به داخل کشور با تحریک جوانان برای گرامیداشت هفتم آبان روز کوروش راه انداخته که در ظاهر ضد اعراب و ایران دوستی نشان می دهد اما در باطن قضیه ضد اسلام و دین است.
امام جمعه ایرانشهر گفت: کوروش یک پادشاه مقتدر ایران بوده اما دنیا تغییر کرده و امروز الگوهای مناسبی نیستند و باید اشخاصی همچون سلمان فارسی (ع) پیامبراکرم (ص) او را یکی از افتخارات خاندان اهل بیت (ع) و ایران می دانست، را برای نوجوانان و جوانان الگو قرار دهیم.
او اضافه کرد: نوجوانان و جوانان ما باید با مطالعه زندگینامه این بزرگان ایران و اسلام از اخلاق، رفتار و منش آنها الگو بگیرند و اجازه ندهند دشمن آنها را در جامعه اسلامی به فراموشی بسپارد و انس گرفتن با آنها باعث رواج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه می شود.
حجت الاسلام ابطحی برنامه 2030 را یک طرح جامعه برای مقابله با اسلام و فرهنگ شهادت دانست و بیان کرد : هدف اصلی اجرای برنامه آموزشی 2030 ایجاد یک جامعه جهانی لایک یعنی دنیای بدون خدا، دین و مذهب است و علاوه بر مخالفت با اسلام ناب محمدی با مسحیت و یهودیت هم مخالفت می کنند و نمی خواهند مردم جهان در جامعه هیچ دین و مذهبی داشته باشند .
وی مراقبت و حفظ فرهنگ جهاد و شهادت در کتاب های آموزشی و درسی را از سوی دولت مردان یک امر ضروری و واجب خواند و بر توجه بیشتر این موضوع در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد.
کد مطلب: 5691
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *