سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۱۷
۰
به مناسبت سالگرد انفجار اتوبوس سپاه؛

روایتی از شهادت شهید فهمیده استان و 12 شهید حادثه تروریستی بلوار ثارالله زاهدان+ فیلم

بهمن ماه 85 در یک اقدام تروریستی 12 تن از کارکنان سپاه پاسداران زاهدان با انفجار اتوبوسی در بلوار ثارالله این شهرستان به شهادت رسیدند.
روایتی از شهادت شهید فهمیده استان و 12 شهید حادثه تروریستی بلوار ثارالله زاهدان+ فیلم
روایتی از شهادت شهید فهمیده استان و 12 شهید حادثه تروریستی بلوار ثارالله زاهدان+ فیلم
به گزارش پهره به نقل از ندای هیرمند؛ 10 سال قبل بود که صدای عجیبی در ساعات اولیه صبح روز 25 بهمن ماه 1385 مردم شهر زاهدان را کنجکاوانه به بیرون خواند تا فاجعه ای دلخراش را از چشمان خود ببینند.
گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی تروریست فعال در جنوب شرق کشور با حمایت های دشمنانی همچون اسرائیل و آمریکا  هر روز خون خوار تر از گذشته می شد و با حمایت برخی از فریب خوردگان عوامل تروریستی فعالیت هایی به دور از انسانیت را انجام می داد.
او که فعالیت های تروریستی خود را از سن 19 سالگی آغاز کرد و اولین فعالیت خرابکارانه خود را در سال 82 شکل داد از این سال تا سال 88 صدها نفر به دست این تروریست به شهادت رسیدند و قریب به 23 نفر به اسارت برده شدند.
خدمات جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان دشمنان را ناراحت و نگران تر از قبل می کرد لذا در صدد آمدند تا با حرکات تروریستی که توسط فریب خوردگانی از جمله ریگی شکل می گرفت را در منطقه پیاده کنند.
در ساعت 6 و سی دقیقه صبح روز بیست و پنجم بهمن سال 1385 بمبی در یک دستگاه خودرو پیکان قرار می گیرد و باعث انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران دربلوار ثارلله زاهدان می شود که در نهایت منجر به شهادت12 نفر و مجروحیت 24 نفر از این افراد می شود.
دقايقي پس از این بمب‌گذاري، با هشياري ماموران و فداکاری شهید مسلم کیخا، يكي از عوامل بمب‌گذاري دستگیر شد.
شهید مسلم کیخا با مشاهده این تروریست که در حال فیلمبرداری از صحنه عملیات تروریستی بود، به سمت وی حمله کرده و او را دستگیر می کند اما در این حین توسط عامل تروریست دوم مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته و به شهادت می رسد.
دانلود و مشاهده فیلم   نجمه رمضانی همسر شهید «مسلم کیخا» که از او به عنوان «شهید فهمیده استان سیستان و بلوچستان» یاد میکنند در خصوص نحوه شهادت شهید کیخا اظهار داشت: روز حادثه ما مهمان داشتیم؛ ساعت6:30 چهارشنبه 25 بهمن سال 85 بود؛ مسلم مهیای رفتن به محل کارش در دانشگاه علوم پزشکی شد و من هم فرزندم را برای رفتن به مدرسه حاضر میکردم؛ در همین حین ناگهان صدای مهیبی بلند شد که تمام شیشه های منزلمان شکست؛ طوری که فکر کردیم زلزلهای رخ داده ولی همسرم با بالا بردن دستش ما را دعوت به آرامش کرد و گفت: این صدای انفجار بمب است؛ فقط صلوات بفرستید! وقتی صداها خوابید مسلم به محل حادثه در خیابان ثارالله رفت.
همسر شهید کیخا تصریح کرد: منزل ما در خیابان ثارالله است و محل زندگی ما در کوچه باریکی در خیابان ثارالله است که به یک کوه منتهی میشود؛ تروریستها این مسیر را برای فرار انتخاب میکنند و این مسئله با بیرون رفتن همسرم از خانه همزمان میشود. وی ادامه داد: مسلم به محض مشاهده تروریستها با یکی از آنها که روی موتور بود، درگیر شد و تروریست دیگر که برای آزادی دوستش برمیگردد با شلیک گلولههای پیدرپی تلاش میکند او را آزاد کند؛ اما همسرم با اینکه 8 گلوله به بدنش اصابت میکند با ذکر «یاحسین» تروریست را محکم گرفته بود و نگذاشت تروریست جنایتکار فرار کند تا اینکه اهالی محل و مأموران امنیتی سر میرسند و هر دو تروریست را دستگیر میکنند.
رمضانی با اشاره به نحوه شنیدن خبر شهادت همسرش یادآور شد: ما که تا ساعتها از سرنوشت مسلم خبر نداشتیم، چند بیمارستان را جستجو کردیم تا اینکه بالاخره بدن بیجان او را در بیمارستان خاتم یافتیم؛ در حالی که بر اثر شدت جراحات واردشده، مسلم قابل شناسایی نبود و مادرش نتوانست فرزندش را بشناسد.
شهید مسلم کیخا هر آنچه که در قبال دفاع از میهن داشت را به بالاترین شکل ممکن نثار کرد،و در در جه ای قرار گرفت که هر فردی آرزویش را دارد، شهید فهمیده استان نه تنها امروزه نمادی از غیرت و از جان گذشتگی است بلکه به همه ی  ما یاد می دهد تا چگونه یاد شهدای دفاع مقدس را در صحنه های دیگر نبرد به کار گیریم.
سرانجام عبدالمالک ریگی زمانی که قرار بود برای دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا از دبی به قرقیزستان و از آنجا به اروپا برود توسط نیروهای امنیتی و با همکاری نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران در دام اطلاعاتی پیچیده ای گرفتار و دستگیر شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *