شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۴
۰
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خبرداد:

راه اندازی سامانه تلفنی۱۹۰ برای ارتقاء بهداشت محیط در ایرانشهر

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سامانه تلفنی 190 جهت دریافت گزارشات و شکایات مردمی برای ارتقاء بهداشت محیط و حرفه ای مراکز و اماکن عمومی راه اندازی شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی
سرپرست دانشکده علوم پزشکی
دکتر فرهاد دادگر در گفت وگو با خبرنگار پهره در این زمینه اظهار داشت: سامانه ۱۹۰تلفنی  برای دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در زمینه های تخلفات بهداشت محیط و حرفه‌ای شامل تخلفات مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی، اماکن رفاهی بین راهی، پمپ بنزین ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز تفریحی و گردشگری، اماکن ورزشی و استخرها، مراکز علمی و آموزشی، کارخانجات و کارگاه ها راه اندازی شده است.
وی گفت:  شهروندان می توانند موضوعات مرتبط از جمله برخورد با دوره گردها، دستفروشان مواد غذایی، دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله، بهداشت آب و وقوع حوادث و بلایای طبیعی را هم از طریق این سامانه گزارش دهند تا مشکلات و معظلات حاصل از آن پیگیری و حل شود.
فر هاد دادگر افزود:  پرسنل مستقر در وزارت بهداشت در کمترین زمان ممکن گزارش های مورد نظررا به اطلاع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مربوطه قرارمی دهند و بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در مدت 72 ساعت آنها را رسیدگی و مشکلات را حل خواهند کرد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: این سامانه طوری طراحی شده که فرد شاکی با تماس مجدد به سامانه ۱۹۰ و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع می شود و کارشناسان مستقر در ستاد وزارت بهداشت مراحل مختلف رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و همچنین رضایتمندی شهروندان از نحوه رسیدگی، بررسی و بازخورد آن به دانشگاه ها و دانشکده‌ها، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان اعلام می کنند.
 
دادگر با اشاره به اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه و فقط کارشناس مستقر در ستاد وزارت بهداشت از آن مطلع هستند تاکید کرد و افزود: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای در تمام ساعات شبانه‌ روز موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ یا۱۴۹۰گزارش دهند.
 
وی افزود: شهروندان در تمام نقاط حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر می توانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بهداشتی با استفاده از کلیه اپراتورهای تلفن ثابت و همراه بدون نیاز به پیش شماره و فقط با گرفتن شماره ۱۹۰ با سامانه ارتباط برقرار کنند و از کارشناسان بهداشت محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت اطلاعات لازم را دریافت کنند.
انتهای خبر/
کد مطلب: 5684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *