شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳
۰
امسال صورت گرفت

روستای کلپورگان را به عنوان نخستین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی کردیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: امسال روستای کلپورگان را به عنوان اولین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی کردیم
روستای کلپورگان را به عنوان نخستین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی کردیم
روستای کلپورگان را به عنوان نخستین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی کردیم
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس؛ کامبیز  مشتاق گوهری اظهار کرد: با رشد 20 درصدی بالغ بر  540 میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم تخصیص کامل اعتبارات را بگیریم تا هم در حوزه صنایع دستی و هم میراث فرهنگی و گردشگری شاهد رونقی باشیم که مردم هم آن رونق را حس کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در سال 93 در کل استان سیستان و بلوچستان 2 پایگاه داشتیم ولی در سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات تا کنون 6 پایگاه ملی و دو پایگاه جهانی در استان داریم و امسال نزدیک 13 پایگاه استانی را تاسیس کردیم.
این مسئول ادامه داد: روستای کلپورگان را به عنوان اولین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی کردیم و نیز برای اولین بار شخصیت های فرهنگی را در سطح ملی به ثبت رساندیم.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی فروشگاه های صنایع دستی دوباره راه‌اندازی شده است گفت: در حوزه طرح‌های نیمه تمام، 9 مجموعه کمپ و مراکز گردشگری را واگذار کردیم و امسال 13 مجموعه دیگر را واگذار خواهیم کرد که در این زمینه از 31 استان کشور جلوتریم.
مشتاق گوهری بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال کردیم و توسط ستاد استانی اقتصاد مقاومتی تشویق شدیم.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در زمینه مقصد گردشگری بودن این استان افزود: در این زمینه کارهای زیادی انجام شده ولی هنوز با آرمان‌های ما فاصله دارد.
این مسئول ادامه داد: ما گردشگران خارجی قابل توجهی در سیستان و بلوچستان داریم که از مرز میرجاوه وارد و یا خارج می شوند و اکثر آنها اقامت چند روزه در استان دارند اما حضور این تعداد گردشگر مطلوب ما نیست و این به دلیل اینست که سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری خارجی نیست و بیشتر نقش ترانزیت را بازی می‌کند.
وی گفت: باید ابتدا زمینه را برای حضور گردشگران داخلی در استان فراهم کنیم و قطعا از این رهگذر زمینه حضور گردشگر خارجی فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *