دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶
۰

احتمال بحرانی شدن گرمای هوا در ایرانشهر و دلگان سیستان و بلوچستان وجود دارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود دمای هوای شهرهای ایرانشهر و دلگان در جنوب استان امروز/دوشنبه/ از 47 درجه که حد بحرانی اعلام شده توسط ستاد بحران است عبور کند.
احتمال بحرانی شدن گرمای هوا در ایرانشهر و دلگان سیستان و بلوچستان وجود دارد
احتمال بحرانی شدن گرمای هوا در ایرانشهر و دلگان سیستان و بلوچستان وجود دارد
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا؛ رضا آزاد منش اظهار داشت: روز گذشته شهر دلگان با49 درجه سانتی گراد گرمترین شهر سیستان و بلوچستان بود که احتمال ادامه این روند در روز جاری نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: گرمای هوا تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان تداوم دارد و از چهارشنبه هفته جاری روند افزایش دما تشدید خواهد شد.
وی افزود: شهرهای شمالی استان در ساعات اولیه امروز باد و گرد و خاک خواهند داشت که این امر سبب کاهش موقتی دما در این بخش ها می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان در بعد از ظهر روزجاری شرایط رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق وجود دارد.
آزادمنش خاطرنشان کرد: شرق دریای عمان نیز مواج پیش بینی می شود و ارتفاع موج در آن تا 2.5 متر می رسد.
براساس اعلام ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان در صورتی که دمای هوای هر یک از شهرستانهای استان به 47 تا 50 درجه سانتی گراد برسد، شرایط آن بحرانی اعلام شده و تمام ادارات بجز ادارات خدماتی از جمله بانک ها و بیمارستانها یک ساعت زودتر تعطیل می شوند و درصورتی که دما به بیش از 50 درجه برسد تعطیلی این ادارت 2 ساعت زودتر خواهد بود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
 
  انتهای پیام /
کد مطلب: 5140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *