دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ۰۹:۵۲
۰

بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی ایرانشهر/ افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد در این شهر

با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد ایرانشهر به بهره برداری رسید.
بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی ایرانشهر/ افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد در این شهر
بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی ایرانشهر/ افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد در این شهر
به گزارش پهره، دکتر علی اکبر سیاری در سفر به ایرانشهر از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ایرانشهر بازدید و با کارکنان و مراجعه کنندگان در خصوص روند فعالیت این مراکز گفتگو کرد.

دکتر سیاری هدف از این بازدید را ارزیابی، پایش و سنجش خدمات ارایه شده به مردم عنوان کرد.

وی افزود: بررسی تعمیر ، تجهیز و تکمیل واحد های موجود و سنجش میزان پیشرفت پروژه ها از دیگر برنامه های این بازدید بوده است.

دکتر سیاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت : مجوزهایی داده شده تا نیروی انسانی لازم تامین شود که پس از گذراندن دوره در مراکز و واحدهای مورد نظر به کار گیری شوند. 
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای مراقبت و رسیدگی به وضعیت سلامت تمام گروه های سنی از خردسالان تا بزرگسالان برنامه های متفاوت و خاص دارد و قصد داریم از نحوه ارائه خدمات به مردم و میزان رضایت مندی آنها در منطقه ایرانشهر اطلاعات لازم را از نزدیک کسب کنیم.

وی افزود: با شناسایی کمبود ها و مشکلات، می توان با همکاری مسئولین دانشکده و ارائه راه حل ها توسط کارشناسان و متخصصان بومی با سهولت بیشتر به نتیجه رسید.

وی با قدردانی از ارائه خدمات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سلامت مردم منطقه از ناحیه بیماری های واگیر تهدید می شود از جمله مالاریا که با همکاری مردم و متخصصان و توسعه بهداشتی منطقه مهار شد.

وی گفت : در خصوص بیماری سل هم اقدامات قابل توجهی توسط مرکز مدیریت بیماریهای واگیر انجام شده که باید پیگیری شود.

وی افزود: در سال 92 بیماری وبا در شهرستان ایرانشهر نسبت به بقیه نقاط کشور به دلیل همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان شایع بود اما با تلاش شبانه روزی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در سالهای 93 تا95 مشکل خاصی نداشتیم و توانسته ایم به خوبی آن را مهار کنیم. 
دکتر سیاری در خصوص بیماریهای غیر واگیر با اشاره به این که ریشه این بیماریها در رفتارهای نادرست شامل تغذیه ناسالم ، استفاده از مواد مخدر، دخانیات ، الکل و کم تحرکی و داشتن فشار خون، قند خون و چاقی است، افزود: این عوامل باعث بوجود آمدن بیماریهای شایع مثل سکته های قلبی و مغزی ، سرطان ، دیابت و بیماریهای مزمن تنفسی می شود.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر منطقه، مادران باردار و وضعیت زایمان آنها است که اقدامات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر باعث کاهش مرگ و میر مادران باردار در دوران بارداری و حین زایمان شده است.

دکتر علی اکبر سیاری گفت : توسعه فضای فیزیکی ، نیروی انسانی و تامین منابع لازم برای دسترسی بهتر مردم به مراکز بهداشت مهمترین اقدامات سه سال گذشته است .
گفتنی است در بازدید از مراکز بهداشتی تابعه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دکتر سیاری را همراهی می کردند.
انتهای پیام
کد مطلب: 4598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *