دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۳۶
۱
کارشناس مسائل مذهبی:  

حجاب فاطمی، برترین حجاب‌هاست

کارشناس مسائل مذهبی گفت: همه بانوان و دختران ایران اسلامی حجاب فاطمی را در زندگی الگو خود قرار بدهند.  
حجاب فاطمی، برترین حجاب‌هاست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بخش رشیدی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: امروز در جامعه زیاد از کلمه حجاب نام‌برده می‌شود و بعد از آن عفاف می‌خواهم خدمت شما این دو واژه را معنا کنم در واقع حجاب به معنای پوشاننده زیبایی‌های یک انسان است و چون یک زن ذاتاً زیباتر خلق شده نسبت به مرد؛ لذا به حجاب بیشتری نیاز دارد.
 
 وی افزود: زن باید باحجاب خود زیبایی‌هایی را که دارد بپوشاند و با این کار مانع جلب‌توجه دیگران بشود که با این کار جلب‌توجه از بین می‌رود تا آن انسان به پاکدامنی و عفاف بیشتری دست پیدا کند.
 
 این کارشناس مذهبی ادامه داد: در واقع حجاب و عفاف با هم رابطه مقدمه و ذی المقدمه دارند؛ یعنی یکی برای دیگری است و یکی را انجام می‌دهیم تا به دیگری برسیم؛ مانند ماجرای نردبان و پشت‌بام ما از نردبان استفاده می‌کنیم تا به پشت‌بام برسیم و از حجاب استفاده می‌کنیم تا به عفاف و پاکدامنی برسیم یا اینکه وضو می‌گیریم تا نماز بخوانیم و نماز می‌خوانیم تا به ترک گناهان برسیم در واقع (ان الصلاه تنهاعن الفحشا والمنکر) نماز مقدمه است برای اینکه مابه ترک گناهان برسیم.
 
 وی اضافه کرد: پس حجاب هم وسیله‌ای است برای اینکه مابه عفاف و پاکدامنی و روشنایی برسیم.
 
 رشیدی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف دارای آثار و نتیجه فراوانی در زندگی هر فرد هستند که به نظر می‌آید که ما برای حل پاره‌ای مشکلات در جامعه نیازمند حجابیم چرا که ما در یک دبیرستان یا مرکز آموزشی که مختلط درس می‌خوانند دختر و پسر کمتر شاهد پیشرفت علمی در آن جامعه هستیم؛ چون که این‌ها بیشتر شاهد زیبایی‌های همدیگر بوده تا اینکه سر کلاس درس متوجه گفت‌وگوهای بین استاد و شاگردها باشند.
 
 وی اضافه کرد: بنابراین ما برای حل مسائل و مشکلات علمی‌مان نیازمند حجاب و پاکدامنی هستیم و بسیاری از مسائل خانواده را اگر بخواهیم حل کنیم باید به حجاب روی بیاوریم.
 
 رشیدی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم مشکلات طلاق را از بین ببریم و طلاق را در جامعه کاهش بدهیم نیازمند این هستیم که خانواده‌ها به حجاب و عفاف بیشتر روی بیاورند تا مردان کمتر به بیگانگان و کسانی که مجاز نیستند به آن‌ها نگاه و توجه داشته باشند.
 
 وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم به حجاب و عفاف نیاز داریم و همه مسائلی که در جامعه است به‌نوعی متوجه حجاب و عفاف هستند.
 
 این کارشناس مسائل مذهبی گفت: همگان باید به فلسفه‌ها و دلایل حجاب بیشتر توجه کنند و در ابن زمینه بیندیشند بیندیشیم و از روی اعتقاد به حجاب توجه داشته باشند نه از روی رسم جامعه که روزی اگر رسم نبود و یا خدای‌ناکرده به هر دلیلی از بین برود آن‌ها هم حجاب را کنار بگذارند این همچون ضرب‌المثلی نباشد جوری که بگویند خواهی نشوی رسوا هم‌رنگ جماعت شو.
 
 وی گفت: امیدوارم همه بانوان و دختران ایران اسلامی حجاب فاطمی را در زندگی الگو خود قرار بدهند.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *