چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
۰
نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان فنوج:

جمهوری اسلامی بالاترین جایگاه و ارزش را برای بانوان قائل است

نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان فنوج گفت: در کشورهای غربی بی بند و باری و استفاده ابزاری از جایگاه زن بسیار زیاد است و هیچگونه اهمیتی قائل نیستند اما در جمهوری اسلامی بالاترین جایگاه و ارزش به بانوان تعلق دارد.
جمهوری اسلامی بالاترین جایگاه و ارزش را برای بانوان قائل است
حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد سپاهی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت حجاب اثرهای مختلفی را بر فرد و جامعه می‌گذارد و اولین اثر حجاب اثر فردی بوده است.

وی افزود: جامعه دینی بشری و اسلامی دنبال آرامش هستند و در واقع یک مادر، خواهر، همسر با حجاب خودش آرامش روحی و روانی را برای خودش و خانوده به ازمغان می‌آورد.

این مقام مسئول ادامه داد: دومین اثری که حجاب دارد اثر خانوادگی بودا و اگر در جامعه‌ای عفاف و حجاب وجود نداشته باشد برای آن جامعه و خانواده از هم پاشیدگی فرهنگی را به دنبال دارد.

سپاهی تصریح کرد: سومین اثرات حجاب اثر اجتماعی آن است که اگر افراد رعایت کنند جامعه سالم می‌ماند و اگر متأسفانه به رعایت حجاب توجهی نداشته باشند جامعه دچار مشکلات زیادی می‌شود و بی‌ بند و باری به وجود می آید و جامعه موظف است امنیت را در ابعاد مختلف برای افراد فراهم کند و بخش عمده ای از این امر بر عهده زنان است که آنان با حفظ پوشش به این امر، جامه عمل می پوشانند و اگر این حریم شکسته شود ضمانتی برای سلامتی افراد وجود ندارد.

وی عنوان کرد: همان طور که حجاب آرامش روحی و روانی برای خانواده‌ها  به دنبال دارد استحکام و سلامت جامعه را نیز به دنبال می‌دارد.

سپاهی افزود: دشمنان ایران اسلامی تمام تلاش خود را بر این دارند که بی‌حجابی را با ترفندهای مختلف به جامعه مانند فضای مجازی، ماهواره، فیلم های هالیوودی تزریق می کنند و هدفشان این بوده که کانون گرم خانواده را نابود کنند چرا که خانواده‌ها تاثیر بسیار زیادی بر جامعه دارند.

وی ادامه داد: اگر وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید غالب شهدای ما تاکید زیادی بر حجاب داشتند و در قرآن کریم در آیات مختلف به حجاب و پوشیدگی اشاره شده که وقتی تربیت خانوادگی درست باشد جوان ما در راه خداوند جان خود را فدا می کند و از قدیم گفتند مرد از دامان زن به معراج می رود.

وی عنوان کرد: در جوامع امروزی غرب، زن را به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند اما در جامعه اسلامی زن دارای یک جایگاه بسیار ارزشمندی است چرا که زن ارزش و‌اهمیت بسیار زیادی دارد و تاثیر این اهمیت در جامعه خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام سپاهی اظهار کرد: همان‌طور که در غرب مشاهده می کنیم بی بند و باری و استفاده ابزاری از جایگاه زن بسیار زیاد است و هیچگونه اهمیتی قائل نیستند اما در جمهوری اسلامی بالاترین جایگاه و ارزش به بانوان تعلق دارد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 431140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *