چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۵۳
۰
سیدالشهدا (ع) تنها راه نجات بشریت؛

امام حسین (ع) بزرگ پاسدار تاریخ اسلام است

امام حسین (ع) با قیام خود، تحولی گسترده در نگرش مسلمانان پدید آورد و این‌گونه در راه پاسداری از قرآن و ماندگاری مکتب پیامبر اکرم (ص)، نقشی مهم و تأثیرگذار ایفا کرد.
امام حسین (ع) بزرگ پاسدار تاریخ اسلام است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، امام حسین علیه‌السلام سومین امام و دومین نواده رسول خدا (ص) در سوم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد، وی را نزد جدش رسول‌الله (ص) بردند و تولد وی را به ایشان مژده دادند. آن حضرت نیز در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفتند و پس از گذشت هفت روز ایشان را حسین نامیدند.
 
کنیه امام بزرگوار اباعبدالله و القاب وی را الرشید، الوفی، الطیب، السید، الزکی، المبارک، التابع لمرضاة الله، الدلیل علی ذات الله، و السبط، نوشته‌اند، اما بالاترین لقب همان است که جد بزرگوارشان پیامبر (ص) بر او و برادرش امام حسن نهادند و فرمودند «حسن (ع) و حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت‌اند.»
 
سیدالشهدا (ع) با نثار خون پاک خود و یارانش، از اسلام و ارزش‌های اسلامی پاسداری کردند، روز میلاد آن امام عزیز به‌روز پاسدار نام‌گذاری شده است.
 
حجت‌الاسلام احمد محمودی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» با تبریک سوم شعبان روز ولادت باسعادت امام حسین (ع) که به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است، بیان کرد: امام حسین (ع) در سوم شعبان سال سوم هجری به دنیا آمدند و بر اساس روایت‌ها حدود ۵۷ یا ۵۸ سال در این دنیا زندگی کردند.
 
وی افزود: ولادت باسعادت امام حسین (ع) یک هدیه الهی از جانب پروردگار برای عالمیان بود، با تولد این امام بزرگوار راه هدایت و نجات برای اهل عالم باز شد.
 
کارشناس مذهبی بیان کرد: در فضیلت ولادت امام حسین (ع)، امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ چون حضرت حسین (ع) به دنیا آمد خداوند به جبرئیل دستور داد که با هزار ملک فرود آید تا از جانب خداوند و خودش به حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله و سلم تهنیت بگوید.
محمودی با اشاره به اینکه سراسر زندگی این امام بزرگوار سرشار از نکات و فضائل ارزشمند و بی‌نظیر است، تصریح کرد: این امام بزرگوار نمونه یک انسان کامل در تمام زمینه‌های رفتاری و اخلاقی است و ازاین‌جهت دوستداران و محبان زیادی دارد.
 
وی اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، در واقع وجود بابرکت امام حسین (ع) انسان‌ها را از ظلمت و گمراهی نجات و به‌سوی نور و سعادت هدایت می‌کند.
 
این کارشناس امور دینی با شاره به نام‌گذاری ولادت امام حسین (ع) به‌عنوان روز پاسدار خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) پاسدار ارزش‌های ناب اسلام محمدی بودند و در راه حفظ اسلام جان خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.
 
محمودی بیان کرد: امام حسین (ع) به معنی واقعی، نمونه یک پاسدار کامل هستند و باید همه ما مسلمانان این حرکت امام حسین را سرلوحه کار خود قرار دهیم و حافظ اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی باشیم.
 
وی با اشاره به علاقه شدید پیامبر به امام حسین (ع) افزود: در فضیلت و مقام والای امام حسین (ع)، همین بس که پیامبر اکرم (ص) از این امام بزرگوار به‌عنوان سرور جوانان اهل بهشت یاد کرده‌اند و فرمودند «حسین (ع) منی و انا من حسین (ع)» یعنی «حسین از من است و من از حسین هستم».
 
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از بزرگ‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) است، گفت: این دو فریضه از ارکان مهم دین اسلام است و رعایت و عمل به این دو فریضه مهم در جامعه امروزی یکی از ضروریات است.
 
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بیان کردند «امربه‌معروف و نهی از منکری در راستای اصلاح و هدایت امت پیغمبر (ص) است» افزود: عمل‌کردن به سیره تربیتی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امام حسین (ع) در اولویت‌بندی در امر به معروف‌ها و نهی از منکرها و گسترش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به همه حیطه‌های اجتماعی کارگشا است.
 
محمودی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تنها راه نجات بشریت است بر الگوگیری از سیره و روش سیدالشهدا و انس‌گرفتن جوانان با این امام بزرگوار در زندگی تأکید کرد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciwyazzt1aqz2.cbct.html
 
کد مطلب: 431265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *