چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۵۰
۰
کارشناس اجتماعی:

شرکت در انتخابات واجب است

کارشناس اجتماعی گفت: همان‌طور که حفظ جان، مال و ناموس واجب است شرکت در انتخابات و رأی‌دادن نیز واجب است.
شرکت در انتخابات واجب است
به گزارش پایگاه خبری پهره، ملیحه کیخا در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: به‌زودی کشور ایران اسلامی با اتفاقی بزرگ و سرنوشت‌ساز روبه‌رو است که مشارکت همه مردم را می‌طلبد.

 وی با اشاره به این سؤال که آیا شرکت انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعاً واجب است ادامه داد: شرکت در انتخابات برای همه افراد واجد شرایط یک واجب عینی است و همان‌طور که حفظ جان مال و ناموس واجب است رأی‌دادن نیز واجب است.

 کارشناس اجتماعی تصریح کرد: انتخابات به شکلی که امروزه انجام می‌گیرد نعمتی است که باید به آن توجه کرد و در همه انتخابات به‌خصوص انتخابات پیش رو به این مطلب باید توجه کرد که حضور مردم هم واجب عقلی و هم شرعی است.

 کیخا تشریح کرد: این نظام مقدس با خون شهیدان پای گرفته است و این وظیفه را داریم که برای حفظ آن تلاش کنیم، فرد منتخب باید روحیه انقلابی و استکبارستیزی داشته باشد که برگرفته از آموزه‌های قران کریم، پیامبر اسلام و اهل‌بیت مطهر داشته باشد.

 وی افزود: لازم است که در انتخابات فرد اصلح منتخب شود که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی، اصلح آن کسی است دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را برای رفع گره‌گشایی از مشکل مردم و اصلی‌ترین مشکل یعنی رفع معیشت مردم بگذارد و فرد اصلح باید این موضوع را عملاً نشان داده باشد.

شرکت مردم در انتخابات اقتدار کشور را افزایش می‌دهد
 کارشناس اجتماعی اذعان کرد: شرکت مردم در انتخابات و رأی مردم به فرد متدین و دلسوز می‌تواند اقتدار کشور را افزایش دهد و در همه دنیا انتخابات پرشور مظهر زنده‌بودن و حضور بااراده و عزم راسخ ملت در همه عرصه‌ها است، هرجا انتخابات با حضور پررنگ مردم باشد نشانه بیداری و هوشیاری ملت است که همراه دولت خود هستند.

 وی ادامه داد: خدای متعال در این انتخابات کمک خواهد کرد و آنچه مهم است که مردم حضور است که به نامزدهای اصلح رأی دهند هرچه پشتوانه شورای اسلامی قوی‌تر باشد مجلس توانا و شجاع‌تری خواهد بود و صدا را به گوش مردم خواهد رساند.

 کیخا در پایان با اشاره به آیه شریف «یَـٰٓأَییُهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقدَامَکُمۡ» گفت: اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می‌کند و گام‌های شما را استوار می‌سازد، امید داریم با حضور گرم و حماسه‌ای ملت ایران سرافراز باشیم و با انتخاب اصلح دین خود را ادا و قلب امام‌زمان (عج) را شاد کنیم.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcftedycw6dvya.igiw.html
 
کد مطلب: 431263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *