جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰
۰
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

مردمی بودن از شاخصه های مهم ریاست جمهوری /انتخابات، لیلة القدر نظام جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه ایرانشهر گفت: همانگونه که شب های قدر سرنوشت هر فرد را تعیین می کند، حضور حداکثری در انتخابات هم سرنوشت آحاد جامعه را رقم خواهد زد.
مردمی بودن از شاخصه های مهم ریاست جمهوری /انتخابات، لیلة القدر نظام جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش پهره؛ حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.

وی افزود: امروز جمعه، هفتم خرداد ماه مصادف با روز قانون و آغاز هفته مجلس بوده و تذکرات و بیانات مقام معظم رهبری را در دیدار تصویری که ایشان با نمایندگان داشتند ملاحظه کردیم که مهم ترین موضوع توجه مجلسی ها به قانونگذاری مورد نیاز کشور و نظارت به مشکلات مطرح شد که این موارد حداقل انتظاراتی است که از آنان می توان داشت.

وی با بیان اين که حضور مدیران در میان مردم از نقاط قوت محسوب می شود، افزود: حرکت به سمت جناح و گروه خاص، سهم خواهی در میان پست ها، عواملی هستند که در استان ها دامن قوه مقننه را گرفته و مجلس ولایی باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشد.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: دهم خرداد ماه مصادف با روز مبارزه با دخانیات و عاری از مواد مخدر بوده و باید مسئولین و مدیران در این زمینه تدابیر و برنامه های عملی را اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه مصادف با در گذشت سید ابوترابی بوده که یاد و نام این بزرگوار را گرامی می داریم و این شخصیت در ایام اسارت نمادی از صبر و استقامت و دینداری محسوب می شده و از نظر روحیه امید در میان رزمندگان در عراق وگدر میدان جنگ به عنوان الگو و اسوه نمونه بوده است.

وی اذعان کرد: در هفته های گذشته جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی ها بر علیه فلسطین دارای پیامدهایی بوده که از جمله می توان به این مورد اشاره کرد که این دشمن گرگ صفت در مقابل رزمندگان کاری از پیش نبرد و به ضعیف بودن خود پی برد.

بزمانی اضافه کرد: هر چه رژیم اشغالگر صهیونیست حملات وحشیانه خود را بر علیه مردم مظلوم فلسطین بیشتر کنند که باعث رعب و وحشت در میان آنان شوند حتما با افکار جهانی روبرو خواهند شد و در نهایت فلسطینی ها از این آزمون سربلند بیرون می آیند.

این خطیب جمعه با اشاره به گرامی داشت یاد و نام شهید سلیمانی و شهدای مقامت، بیان کرد: سردار دلها دست رزمندگان را پر نگه داشت و همیشه در عرصه میدان حضور داشت و از طرفی عقل سیاسی و تجربه حکمرانی اقتضا می کند کشورهای اسلامی وسط میدان باشند.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: مردم نباید به وعده های غیر عملی و غیر واقعی کاندیداهای انتخاباتی توجه کنند و در حقیقت یکی از شاخصه های انتخاب اصلح مردمی بودن و کارآمد بودن بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد، نه این که در گوشه اتاق با مردم صحبت کنند.

وی عنوان کرد: اکنون حل مشکلات در کشور در انتخابات نهفته است و باید مردم در این امر مهم حضور حداکثری داشته باشند که این مسئله سرنوشت یک فرد نه بلکه سرنوشت آحاد ملت ایران را رقم خواهد زد.

اتهای پیام/
کد مطلب: 428289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *