دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۵۳
۰
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳۸۷ هزار تن نهاده دامی در سیستان و بلوچستان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌ از ۳۸۷ هزار تن نهاده دامی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه رشد پنج برابری داشته است.
۳۸۷ هزار تن نهاده دامی در سیستان و بلوچستان توزیع شد
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون» مهدی حسینی، ظهر امروز در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از مجتمع خوراک دام و طیور  زاهدان کویر بیان کرد: بیش‌ از ۳۸۷ هزار تن نهاده دامی باهدف حمایت از صنعت دامپروری و کاهش هزینه‌های خوراک دام، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۵ برابری داشته است.
 
وی افزود: نهاده‌های دامی شامل ۲۱۰ هزار تن سبوس، ۳۶ هزار تن کنسانتره،۸۵ هزار تن جو،۳۳ هزار و ۱۰۰ تن ذرت،۱۰ هزار تن سویا،۴ هزار و ۳۰۰ تن سیلاژ ذرت، ۹ هزار تن کاه، است که در ۶ماهه اول سال در بین دامداران سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌های دامداران، عشایری و تعاون روستایی به دامداران عرضه می‌شود.
 
وی اظهار کرد: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۵ پروژه دام و طیور با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال شامل مرغداری، پرورش گاو و گوسفند و شترمرغ، جایگاه دام و پرورش بوقلمون در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 431208