معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳۸۷ هزار تن نهاده دامی در سیستان و بلوچستان توزیع شد

16 بهمن 1402 ساعت 8:53

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌ از ۳۸۷ هزار تن نهاده دامی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه رشد پنج برابری داشته است.


به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون» مهدی حسینی، ظهر امروز در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از مجتمع خوراک دام و طیور  زاهدان کویر بیان کرد: بیش‌ از ۳۸۷ هزار تن نهاده دامی باهدف حمایت از صنعت دامپروری و کاهش هزینه‌های خوراک دام، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۵ برابری داشته است.
 
وی افزود: نهاده‌های دامی شامل ۲۱۰ هزار تن سبوس، ۳۶ هزار تن کنسانتره،۸۵ هزار تن جو،۳۳ هزار و ۱۰۰ تن ذرت،۱۰ هزار تن سویا،۴ هزار و ۳۰۰ تن سیلاژ ذرت، ۹ هزار تن کاه، است که در ۶ماهه اول سال در بین دامداران سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌های دامداران، عشایری و تعاون روستایی به دامداران عرضه می‌شود.
 
وی اظهار کرد: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۵ پروژه دام و طیور با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال شامل مرغداری، پرورش گاو و گوسفند و شترمرغ، جایگاه دام و پرورش بوقلمون در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد
 
انتهای خبر/


کد مطلب: 431208

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/431208/۳۸۷-هزار-تن-نهاده-دامی-سیستان-بلوچستان-توزیع

پهره
  https://www.pahreh.ir