يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۱۶
۰
در سایه کمبود اماکن ورزشی؛

وقتی معابر سراوان به پیست اتومبیل‌رانی تبدیل می‌شود

نبود پیست اتومبیل‌رانی در سراوان باعث شده تا علاقه‌مندان به این رشته مهیج عصرهای روز جمعه معابر شهر را به‌جای پیست اشتباه گرفته و اقدام به انجام حرکات نمایشی و خطرناک کنند.
وقتی معابر سراوان به پیست اتومبیل‌رانی تبدیل می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از شستون، عصر روزهای جمعه خیابان‌های سراوان توسط برخی از جوانان به‌جای پیست اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته می‌گرفتند و به انجام حرکات نمایشی می‌پردازند و مشکلاتی را برای دیگر رانندگان به وجود آورده‌اند.

ضعف‌های زیرساخت ورزشی در سراوان بر کسی پوشیده نیست و از آنجایی اتومبیل‌رانی و موتورسواری یکی از رشته‌های مهیج محسوب می‌شود که علاقه‌مندان زیادی دارند؛ اما شهر سراوان فاقد پیست اتومبیل‌رانی است و همین امر باعث شده جوانان در خیابان‌های ورودی شهر در عصرهای جمعه این مکان را به پیست غیرقانونی تبدیل کنند.

گرچه انجام حرکات نمایشی و برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی در ورودی شهر سراوان غیرقانونی است؛ اما جوانانی که در این مکان حضور دارند معتقد هستند که هدف آنها فقط تخلیه انرژی است و به‌هیچ‌عنوان قصد ناامن‌سازی معابر ندارند.

برخی از آنها می‌گویند که در سراوان مکان تفریحی و یا اینکه پیست برای اتومبیل‌رانی و موتور رانی برای جوانان وجود ندارد تا بتوانند انرژی خود را آنجا تخلیه کنند.

فرصت‌سوزی در سراوان در سایه نبود پیست اتومبیل‌رانی
درزاده یکی از جوانانی است که عصرهای جمعه برای انجام حرکات نمایشی در ورودی شهر حضور دارد به خبرنگار ما گفت: خواسته ما از مسئولین این است که حداقل یک پیست برای انجام مسابقات رانندگی احداث کنند.

وی افزود: اگر در سراوان پیست اتومبیل‌رانی وجود داشته باشد هرگز ما جوانان در معابر شهر حضور نخواهیم داشت و به آن مکان منتقل می‌شویم.

این جوان سراوانی ادامه داد: زمانی که هیچ مکان تفریحی در شهر وجود ندارد خیابان‌گردی برای جوانان به یک تفریح تبدیل شده و در روزهای جمعه نیز به انجام حرکات نمایشی در ورودی شهر می‌پردازند.

درزاده تصریح کرد: در سراوان جوانان زیادی وجود دارد که استعداد خوبی در زمینه اتومبیل‌رانی و یا موتورسواری دارند که در سایه نبود امکانات ورزشی از جمله پیست اتومبیل‌رانی باعث شده این فرصت از آنها گرفته شود؛ لذا خواسته ما از متولیان امر این است که به مطالبه جوانان در راستای شکوفایی استعدادها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

احداث پیست اتومبیل‌رانی نیازمند سرمایه‌گذار است
محمدرضا گمشادزائی، رئیس اداره ورزش و جوانان سراوان در نشست گفت‌وشنود مسئولین و جوانان با اشاره به اینکه امکان رفع مشکلات به‌صورت یکجا وجود ندارد، بیان کرد: قبول داریم اماکن ورزشی در شهر سراوان کم است؛ اما از این اماکن به نحو احسن مراقبت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزش و جوانان شهید مولوی فیض محمدحسین بر در خدمت جوانان است، افزود: در نقاط مختلف سطح شهر سراان اماکن ورزشی روباز وجود دارد؛ اما جوانان از این مکان‌ها استفاده نمی‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان سراوان با بیان اینکه جوانان خواستار احداث پیست اتومبیل‌رانی در سطح شهر سراوان برای تخلیه انرژی هستند، تصریح کرد: پیست اتومبیل‌رانی مرتبط با بخش خصوصی است چنانچه سرمایه‌گذاری تمایل به احداث پیست در سراوان دارد به اداره ورزش و جوانان مراجعه کند و ضمن حمایت از وی زمین نیز در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهیم داد.

گمشادزایی تصریح کرد: برای اینکه شهر خوبی داشته باشیم باید مشارکت مردم بالا برود و فرهنگ استفاده از وسایل عمومی نیز نهادینه شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchm-nzm23n-qd.tft2.html
 
کد مطلب: 431185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *