چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۲۳
۰
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر:  

 رسالت مراکز رشد کارآفرینی و توسعه فناوری است

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر گفت: در مرکز رشد دانشگاه ولایت این منطقه ۳۰ هسته فناور، ۲۰ شرکت فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان را داریم و ۴ ثبت اختراع در این مرکز انجام شده است.    
 رسالت مراکز رشد کارآفرینی و توسعه فناوری است
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ در واقع رسالت راهبردی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ایرانشهر در راستای کارآفرینی و توسعه فناوری از طریق ایجاد شرکت­های کوچـک و متوسط به‌صورت حمایت از آنها تا تجاری‌کردن نوآوری­ها است.
 
 در حقیقت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ایرانشهر تلاش می‌کند تا محیطی مناسب برای استقرار و حضور شرکت­های فناور کوچک و متوسط واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و مؤسسات پژوهشی تأمین کند.
 
 مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ایرانشهر مطابق با مأموریت خود، سعی در ایجاد فرصت­های شغلی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی،
 مشاوره، آموزش و رشد مؤسسات مستقر در مرکز رشد و فراهم‌کردن فرصت کارآموزی برای دانشجویان دا نیز دارد.
 
 در این راستا حلیمه پیری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ایرانشهر در مرکز رشد دانشگاه ولایت بیان کرد: هدف از برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها علاوه بر ارائه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران شهرستان به عموم مردم، هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان سیستان و بلوچستان با یکدیگر و امید آفرینی در میان اقشار مردم از طریق نمایش پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 وی افزود: سنگ بنای اولیه محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها پژوهش‌های علمی و دانشگاهی است.
 
 این مسئول ادامه داد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ارتباط میان دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند.
 
 وی اضافه کرد: علاوه بر این نزدیک‌شدن دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایرانشهر مجموعه‌های دانش‌بنیان از سویی می‌تواند بسیاری از نیازهای زیرساختی سیستان و بلوچستان را با روشی نوین مرتفع سازد و از سوی دیگر باعث به‌کارگیری شرکت‌های بومی در توسعه و استان نیز می‌شود.
 
 پیری تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه ولایت ایرانشهر برپا شد و در این نمایشگاه علاوه بر واحدهای فناور و دانش‌بنیان ادارات شهرستان ایرانشهر نیز دستاوردهای خود را برای بازدید عمومی به نمایش گذاشتند.
 
 مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: در مرکز رشد دانشگاه ولایت ۳۰ هسته فناور، ۲۰ شرکت فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان را داریم و ۴ ثبت اختراع در این مرکز انجام شده است.
 
 وی اظهار کرد: رسالاتی که مرکز رشد و در واقع همه مراکز رشد به عهده دارند بحث کارآفرینی و توسعه فناوری است که از افرادی که صاحب‌نظر و صاحب ایده‌های نوآورانه و خلاقانه هستند دعوت می‌شود تا به این مراکز مراجعه کنند.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *