چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۱۸
۰
دبیر ستاد ملی گردوغبار کشور خبر داد:

سیستان بحرانی‌ترین کانون گردوغبار کشور

دبیر ستاد ملی گردوغبار کشور گفت: با توجه به اینکه منشأ آلودگی هوا و افزایش حجم ریزگردها در سیستان کانون خارجی دارد این ستاد در تلاش است با تدوین برنامه‌های برون‌مرزی در کنار اقدامات داخلی به کاهش این مخاطرات کمک کند.
سیستان بحرانی‌ترین کانون گردوغبار کشور
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از اوشیدا، علی‌محمد طهماسبی بی‌رگانی امروز سه‌شنبه در حاشیه همایش ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار کشور در منطقه سیستان بیان کرد: بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان از گذشته‌های دور بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ روز به طول می‌انجامید؛ اما اکنون با بروز خشکسالی‌های دودهه گذشته به درازا می‌کشد به‌طوری‌که این بادها علاوه بر فرسایش خاک در منطقه سیستان، مشکلات و معضلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: این ستاد درصدد است با اجرای برنامه‌های برون‌مرزی در کنار اقدامات داخلی و ملزم‌کردن دستگاه‌ها به کاهش مخاطرات این منطقه کمک کند، چرا که سیستان بحرانی‌ترین کانون گردوغبار کشور به شمار می‌رود که از وضعیت بدی برخوردار است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دبیر ستاد ملی گردوغبار کشور ادامه داد: کانون‌های گردوغبار در کشور شناسایی و برنامه‌های هدفمندی نیز برای مقابله با آن تدوین شده اما این اقدامات فرامنطقه‌ای زمان‌بر و نیازمند تعامل همه بخش‌هاست.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcepe8zzjh8poi.b9bj.html
 
کد مطلب: 430927
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *