دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۰۰
۰
تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها کار دست مردم داد؛

۳ ساعت انتظار در گرمای ۵۰ درجه برای ۲ قرص نان!

برخی مردم ایرانشهر از صفوف طولانی خبازی‌ها در سطح شهرستان ابراز گلایه کردند و از مسئولین خواستار پیگیری این معضل شدند.
۳ ساعت انتظار در گرمای ۵۰ درجه برای ۲ قرص نان!

به گزارش پایگاه خبری پهره، چندین روز گذشته کلیپی با عنوان ازدحام مردم چاه جمال ایرانشهر در صف طویل نانوایی در هوای گرم ۵۰ درجه در فضای مجازی منتشر شده بود.

البته مردم سیستان و بلوچستان در برخی روزها با کمبود نان یا صف‌های طولانی از سوی برخی خبازی‌ها مواجه می‌شوند به‌طوری‌که گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که شهروندان شاید ساعت‌ها باید در صفوف طویل برای تهیه چند قرص نان موردنیاز معطل بمانند.

۳ ساعت انتظار برای خرید ۲ قرص نان 
در این راستا رحمانی یکی از شهروندان چاه جمال شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در برخی از روزها نانوایی‌ها در این منطقه شلوغ می‌شوند و ممکن است صف‌ها آن‌قدر طولانی شود که ۳ ساعت منتظر خریدن ۲ قرص نان باشیم.

وی افزود: مسئولین باید در این زمینه تدبیری بیندیشند تا مشکل را اساسی حل کنند.

این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: حتی گاهی ممکن است در برخی محله‌ها که نانوایی آن محله پخت نمی‌کند یا خیلی شلوغ بوده مردمان آن منطقه به محله‌های دیگر جهت تهیه نان هجوم بیاورند که این مسئله هم سبب شلوغی صفوف نانوایی می‌شود که در اینجا نظارت مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

دلیل شلوغی صفوف نانوایی‌های چاه جمال تعطیلی خودسرانه خبازی بولوار دانشجو بود
در این راستا خالد آهوپا، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت یکی از جوان‌هایی که فعال اینستاگرام است شلوغی صف‌های نانوایی در چاه جمال ایرانشهر در دمای ۵۰ درجه را استوری گذاشته بود و چون حتی آیدی بنده را نیز داشت برای من هم این موضوع را ارسال کرده بود.

وی افزود: بنده وقتی این کلیپ را با این عنوان در چاه جمال مشاهده کردم به دلیل اشرافیتی که در این حوزه سرزمینی داشتم شوکه شدم و فوراً در آن برهه زمانی ساختمان نانوایی مربوطه را با مأمور کردن تیم محیطی آن منطقه پیدا کردیم و اعضای کارگروه، بخشدار، اعضای شورا، دهیار را خواستیم و همان ظهر از محله چاه جمال بازدید به عمل آمد و آن نانوایی که در آن منطقه بود و در شیفت بعدازظهر حضور نداشت و تنها شیفت صبح بود؛ یعنی اصلاً کار نمی‌کرده است.

آهوپا اضافه کرد: البته بعد از عید قربان دو تا نانوایی که در بلوار دانشجو داریم یکی از نانوایی‌ها به‌صورت خودسرانه بدون هماهنگی با کارگروه تعطیل کرده بود و جمعیت به سمت نانوایی دیگر رفته بودند و این درست است و ما این را می‌پذیریم و کاری که انجام دادیم همه اعضای شورا، دهیار، بخشدار را موظف کرده بودیم که مدیریت بر این اصناف داشته باشند. 

این مسئول تصریح کرد: نانوایی سومی که وجود داشت ما بازدید کردیم شیفت عصر بود و خیلی خوش‌بینانه که بخواهیم قضاوت کنیم آن روز لحظه‌ای که ما آنجا بودیم بیشتر از ۱۰ نفر مشتری نداشت.

نانوایی‌های منظم تشویق می‌شوند
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ایرانشهر ادامه داد: چون حوزه چاه جمال شهرستان ایرانشهر جمعیت بالایی دارد به همان نانوایی که دارای صفوف طولانی از نظر حوزه جمعیتی بود پنج ماه سهمیه شناور داده بودیم که بیشتر پخت کند و بتواند مردم را راضی نگه دارد.

آهوپا خاطرنشان کرد: به‌طورکلی برای نانوایی‌های سطح شهر که صف‌های طولانی دارند سامانه نانوایی بر اساس تراکنش و یا مسائل خاص خودشان که دارند طراحی شده است.

وی عنوان کرد: سهمیه آرد از مجموع استانی که ۴۸۰۰ تن سهمیه ما در استان بوده را در ماه‌های گذشته کاهش داده بودند حالا باتوجه‌به این موضوع با مکاتباتی که ما داشتیم توانستیم عملکرد خبازی‌ها را کنترل کنیم که اکثر خبازی‌ها تشویق شدند منتها مشکلی که سامانه ما دارد این است که موقع تشویقی یک الی دو کیسه تشویق می‌کند؛ اما موقع کسری یک تن الی دو تن کسر می‌شود.

شهروندان تحلفات نانوایی ها را به فرمانداری گزارش دهند
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ایرانشهر تصریح کرد: در واقع آرد شناور ۱۵۰ تن که از استان گرفتیم را بین خبازی‌های شلوغ سطح شهر تقسیم کردیم و ساعت کار آن‌ها را تا ۱۰ الی ۱۱ ساعت افزایش دادیم و ساعت پخت را برای آنها تعیین و چون هر روز خودم با تیم کارگروه در عصر، غروب و شب بازدید می‌رویم صف طولانی مشاهده نمی‌شود.

این مسئول اظهار کرد: شهروندان گرامی هر خبازی را که مشاهده می‌کنند دارای مسئله است و نسبت به عملکرد و خدمات‌رسانی به آنها کوتاهی می‌کند لطفاً به ما گزارش بدهند.

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *