شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ۰۰:۵۹
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی:

هتک حرمت قرآن را محکوم می‌کنیم

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنیم.
هتک حرمت قرآن را محکوم می‌کنیم


  
 


حمیدرضا خزایی فر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در اقدامی غیراخلاقی و سخیف، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد قانونی شمرده شده و مصحف شریف به آتش کشیده شد. 
 
وی افزود: در ضعف و کوچکی گروه‌هایی که صرفاً داعیه‌ دموکراسی و آزادی افکار را دارند اما دقیقاً در ضدیت آن عمل می‌کنند، همین بس که سالیان سال است توان استدلال و ایجاد شبهه‌ای منطقی در معجزه‌ قرآن را ندارند و این اولین حرکت ناشی از ضعف و عدم‌خردمندی از بدو خلقت انسان نبوده و آخرین نیز نخواهد بود. 
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: قاطعانه می‌گوییم اگر توان و قدرتی دارید به دعوت تحدی قرآن پاسخی بدهید، هرچند به فرموده‌ قرآن «لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلی أَنْ یأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا یأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ کانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهیراً»، و نخواهید توانست! و تا ابد در موضع سکوت قرار خواهید داشت. 
 
وی اضافه کرد: اما آگاه باشید که قرآن، این روح زنده و معجزه‌ جاری، در سینه‌های حافظان محفوظ و در قلب‌ها جاری است و آتش عشق حافظان، قاریان و پژوهش‌گران قرآن کریم هر لحظه شعله‌ورتر شده و ریب و تردیدی در کلام قاطع پروردگار نیست که «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ». 
 
خزایی فر ضمن محکوم‌ کردن این اقدام در ابتدا برائت و بیزاری خود را اعلام داشت و عنوان کرد: از مسئولان ذیربط درخواست پاسخی قاطع را داریم.

وی خاطرنشان کرد: همانا اعلام بغض نسبت به این هتک حرمت نه‌ تنها بر مسلمانان، بلکه بر تمامی افرادی که داعیه‌ آزادی و اخلاق دارند واجب و ضروری است.   

انتهای خبر/
کد مطلب: 430537