يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۴۸
۰
معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر:

مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی هدف طرح ملی یاریگران هلال احمر است

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر گفت: جمعیت هلال احمر این منطقه جزو دستگاه‌های پیشرو در امر کاهش آسیب های اجتماعی است.
مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی هدف طرح ملی یاریگران هلال احمر است







محمدرضا کرد در گفتگو با خبرنگار پهره از برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب های اجتماعی ویژه اعضای طرح یاس و خانه های هلال رضوان و پیرمحمد آهنین جان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: آگاهی بخشی به جامعه به خصوص نسل جوان در زمینه مواد مخدر و کاهش آسیبهای اجتماعی امری ضروری است.

وی افزود: این آگاهی‌بخشی به مردم و جوانان برای مقابله با اعتیاد مهم‌ترین گام در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: اعتیاد در همه سنین وجود دارد و دلایل گرایش به آن نیز در افراد با هم متفاوت است، اما این معضل در جوانان به هیجان کاذب، کنجکاوی و لذت فرد باز می‌گردد و تمایل به افزایش مصرف در جوانان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش موثر والدین در تربیت فرزندان عنوان کرد: تربیت افراد از خانواده آغاز می‌شود و تربیت صحیح و ایجای فضای صمیمی در خانواده از عوامل مهم پیشگیری از اعتیاد است. 

 کرد تصربح کرد: در این کارگاه خصوص مهارت اعتماد به نفس فرزندان، شناخت نیازها و خصوصیات سنی فرزندان، برخورد مناسب با هر دوره سنی، راه و روش‌های کاهش استرس فرزندان، شیوه درست بیان احساسات، نظارت بر فعالیت فرزندان و علائم احتمالی مصرف مواد مطالبی ارائه شد. 

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقای سطح آگاهی جوانان از آثار و عوارض مصرف مواد مخدر، عوامل زمینه‌ساز اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست‌.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *