يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ۰۸:۳۳
۰
امام جمعه موقت ایرانشهر؛

عید قربان، رها شدن از نفس اماره و هوس های شیطانی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار گفت: در حقیقت عید قربان نماد روسیاهی برای آمریکا در راستای پیروزی بر شیطان درون و نفس وسوسه کننده است.
عید قربان،  رها شدن از نفس اماره و هوس های شیطانی است
به گزارش پهره؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز عید سعید قربان بیان کرد: عیدهای سعید فطر، قربان، غدیر و روز جمعه از مهم ترین عیدها بوده که در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند.
وی افزود: عید غدیر نیز چون عید فطر و قربان از از بزرگترین اعیاد اسلامی است و نخستین کسی هم که این روز را به عنوان عید معرفی کرده، خود پیامبر اسلام بوده است.
این خطیب جمعه تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) فرموده: آیا می دانید روزی که خدا اسلام را در آن روز برای ما و شیعیانمان عید غدیر قرار داده چه روزی است، این بزرگوار گفت عید قربان و فطر دو روز، بزرگ و با شرافت هستند اما روز منار دین بزرگتر بوده و آن روز هیجدهم ذی الحجه است که پیامبر (ص) هنگامی که از حجة الوداع بازگشت و به غدیر خم رسید.
وی اضافه کرد: در واقع عید قربان یادآوری ایثار، جهاد در راه خدا و رها شدن از هوس‌ها و نفس اماره و پاکیزگی روح و اطاعت از امر خداوند را در در می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار خاطرنشان کرد: عید قربان نماد روسیاهی و بزرگ‌ترین شکست شیطان از موحدان عالم است.
وی اذعان کرد: عید قربان صحنه ای از آزمایش خلوص عبودیت انسان و گذشتن از هر چیزی غیر از خداوند متعال است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429881
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *