شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ۰۹:۰۶
۰
امام جمعه موقت ایرانشهر؛

روز عرفه بهترین زمان خداشناسی است/عید قربان جشن رهایی از اسارت نفس

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی افضلی تبار گفت: روز عرفه بهترین زمان خداشناسی است.
روز عرفه بهترین زمان خداشناسی است/عید قربان جشن رهایی از اسارت نفس
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در واقع روز عرفه مصادف با روز نهم ذی حجه بوده که یکی از مقدس‌ترین روزها در تقویم اسلامی و دومین روز از سفر حج است که روز بعد از آن نیز عید قربان می باشد.
وی افزود: در روز عرفه در سحرگاه زائران مسلمان از منا به یک دامنه تپه و دشت مجاور به نام کوه عرفه و دشت عرفه راه می یابند.
این خطیب جمعه تصریح کرد: روز عرفه از ارزش و جایگاه والایی برخوردار بوده که در شان و منزلت این مناسبت دعاها و احکام فراوانی بیان شده که بهترین فرصت خداشناسی است.
وی اضافه کرد: در روز عرفه بهتر است دعای مخصوص آن و زیارت عاشورا تلاوت شود که ثواب یک هزار حج و عمره را دارد چرا که الگوی رشادت بوده و مسلم‌ بن‌ عقیل در نهم ذی‌الحجه مصادف با روز عرفه به شهادت رسیده است.
وی عنوان کرد: بهترین سرمایه ای که انسان دارد دعا کردن است و البته نحوه انجام این کار هم بسیار مهم بوده و نباید همیشه از خدا طلبکار بود و فقط فقط در مناجات هایمان از او مادیات بخواهیم.
حجت الاسلام افضلی تبار خاطرنشان کرد: باید به اعمال شب و روز عید قربان توجه ویژه شود و قربانی کردن مستحب است به طوری که حداقل دو سوم آن را به نیازمندان بدهیم و بین مومنان تقسیم کنیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *