جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳
۰
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر؛

قلعه ناصری همچون نگین درخشانی تاریخ و هویت سیستان و بلوچستان است /بناهای تاریخی در راستای توسعه نیازمند نگاه فرهنگی مسئولین هستند

رحمان ریگی از آغاز عملیات اجرایی سامان‌دهی سربازخانه قلعه ناصری در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
قلعه ناصری همچون نگین درخشانی تاریخ و هویت سیستان و بلوچستان است /بناهای تاریخی در راستای توسعه نیازمند نگاه فرهنگی مسئولین هستند
رحمان ریگی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی و محوطه‌سازی سربازخانه شماره یک قلعه ناصری این منطقه آغاز شد.
وی افزود: این پروژه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۳/۵میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ ایرانشهر در قلعه ناصری در حال انجام است.
این مقام مسئول یکی از اهداف اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایرانشهر را بازسازی و احیای قلعه ناصری دانست و عنوان کرد: این بنای تاریخی نگین درخشان تاریخ و هویت این منطقه بوده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشتی شهری ایران نیازمند نگهداری و مرمت است.
ریگی اضافه کرد: تلاش مدیر کل و پیگیری نماینده حوزه انتخابیه شهرستان ایرانشهر اعتبارات مناسبی امسال و در هر سه حوزه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اختصاص داده شده که قرارداد آنها در حال انعقاد است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر خاطرنشان کرد: با نگاه فرهنگی مسئولان استانی و توجه به تاریخ کهن منطقه بزودی شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای بناهای تاریخی شهرستان خواهیم بود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *