رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر؛

قلعه ناصری همچون نگین درخشانی تاریخ و هویت سیستان و بلوچستان است /بناهای تاریخی در راستای توسعه نیازمند نگاه فرهنگی مسئولین هستند

3 تير 1401 ساعت 11:53

رحمان ریگی از آغاز عملیات اجرایی سامان‌دهی سربازخانه قلعه ناصری در شهرستان ایرانشهر خبر داد.


رحمان ریگی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی و محوطه‌سازی سربازخانه شماره یک قلعه ناصری این منطقه آغاز شد.
وی افزود: این پروژه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۳/۵میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ ایرانشهر در قلعه ناصری در حال انجام است.
این مقام مسئول یکی از اهداف اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایرانشهر را بازسازی و احیای قلعه ناصری دانست و عنوان کرد: این بنای تاریخی نگین درخشان تاریخ و هویت این منطقه بوده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشتی شهری ایران نیازمند نگهداری و مرمت است.
ریگی اضافه کرد: تلاش مدیر کل و پیگیری نماینده حوزه انتخابیه شهرستان ایرانشهر اعتبارات مناسبی امسال و در هر سه حوزه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اختصاص داده شده که قرارداد آنها در حال انعقاد است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر خاطرنشان کرد: با نگاه فرهنگی مسئولان استانی و توجه به تاریخ کهن منطقه بزودی شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای بناهای تاریخی شهرستان خواهیم بود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 429841

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429841/قلعه-ناصری-همچون-نگین-درخشانی-تاریخ-هویت-سیستان-بلوچستان-بناهای-تاریخی-راستای-توسعه-نیازمند-نگاه-فرهنگی-مسئولین-هستند

پهره
  https://www.pahreh.ir