شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۳۲
۰
فرماندار شهرستان سرباز؛

پایه و اساس هر جامعه انساني همراهي و همدلي با یکدیگر است/ فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه نهادینه شود

فرامرز دانش از برگزاری مراسم باشکوه صلح و سازش بین دو خانواده زردکوهی پس از چندین سال در شهرستان سرباز خبر داد.
پایه و اساس هر جامعه انساني همراهي و همدلي با یکدیگر است/ فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه نهادینه شود
فرامرز دانش، فرماندار شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: مراسم صلح و سازش پس از چهار سال بین ۲ خانواده زردکوهی که منجر به کشته شدن، مجروحیت و آوارگی چندین نفر شده بود بلاخره با پادرمیانی علما، معتمدین و ریش سفیدان در روستای مچکور این منطقه برگزار و با گذشت خانواده مقتول و مجروحین، قرارداد صلح و سازش بین خانواده های درگیر امضا شد.
وی افزود: پایه و اساس هر جامعه انساني همراهي و همدلي بوده كه باعث رشد و بهروزي مي شود، و هدف از آن مصلحت گرايي نيست ، بلكه خود صلح مصلحت است.
فرماندار سرباز تصریح کرد: نبي اكرم (ص) فرموده آشتي دادن مردم بهتر از خواندن سالها نماز و روزه مستحبي بوده اما صلح در اسلام به پشتوانه صداقت، احترام عميق به حقوق بشر و علاقه وافر به حفظ جان و مال و آبرو و آزادي تفكر و انتخاب آگاهانه بشر متكي است.
وى اضافه کرد: برنامه ريزي درست در حوزه هاي فرهنگي و داشتن يک نقشه راه براي جلوگيري از درگيري ها بايد سرلوحه عمل قرار گيرد و نقش معتمدان، ريش سفيدان و روحانيون مي تواند در حل مناقشات محلي راه گشا باشد.
وی با بیان این که توسعه و پیشرفت در هر منطقه جز با اتحاد، همدلی، امنیت و آرامش میسر نمی شود، عنوان کرد: شهرستان سرباز با دارا بودن علمای برجسته و روشنفکر که در سطح کشور زبانزد خاص و عام هستند یک فرصت برای این منطقه محسوب می شود تا فرهنگ صلح و سازش، اتحاد و همدلی را در جامعه نهادینه کنند.
فرماندار شهرستان سرباز اضافه کرد: درگیری بین ۲ خانواده زردکوهی دهستان سرکور از سال ۹۶ به دلیل اختلافات خانوادگی آغاز و هر از چند گاهی شعله ور می‌شده و بر اثر این درگیری ها که از سال ۹۹ شدت گرفته، يک نفر کشته و يک نفر مجروح شده بود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429807
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *