شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۴
۰
علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مطرح کردند:

دفاع مقدس؛ مظهر وحدت شیعه و سنی

نبرد هشت ساله دفاع مقدس به اذعان علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان وحدت کلامی را به عملی تبدیل کرد،‌ مظهر و نمادی از وحدت همه اقوام و مذاهب اسلامی بود.
دفاع مقدس؛ مظهر وحدت شیعه و سنی
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، هفته دفاع مقدس، نقطه عطف تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی، نماد غرور ملی و همبستگی و اتحاد ملت شریف ایران در راه استقلال، آزادی و ارزش‌های اسلامی است.

هشت سال دوران دفاع مقدس، فصل مشق وحدت و مقاومت، و اوج تبلور حماسه‌های عظیم رشادت‌ها و خلق حماسه‌های بی‌نظیر برای پاسداری و دفاع از آرمان‌های والای انقلاب است.

آنچه امروز داریم از برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت رزمندگان غیور است که همواره باید قدردان ایثارگری‌های این عزیزان باشیم و با یادآوری روایت‌های هشت سال دفاع مقدس و دوران پر افتخار ملتی که صبر، عزت، وحدت و همدلی را پیشه خود ساخت تا امنیت، پیروزی و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آورد، ادای تکلیف نماییم.

تلاش دشمن برای کم‌رنگ‌شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری، امام‌جمعه سراوان در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: در دفاع مقدس افرادی مجاهدانه تلاش کردند و صفحه جدیدی را برای ما در مسیر بندگی ایجاد کردند، چهره‌های زیبایی در دفاع مقدس خوش درخشیدن و ماندگار شدند.

وی افزود: افرادی که در دفاع مقدس برای رضای خدای متعال، شریعت و اسلام مجاهدت کردند دارای استقامت فکری و استقامت عملی بودند.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: شاید فرد فاسد و ناخلف نیز در این نظام دارای مسئولیت باشد؛ اما حقیقت این نظام و انقلاب پاک است و مسیر آن مسیر پیامبر(ص)، امیر المومنین(ع) و امام حسین(ع) است. عملکرد چند مسئول نباید ما را از حقیقت این نظام دور سازد و در دل و ذهن تزلزل ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: تمامی رزمندگان در دفاع مقدس به جهاد یقین داشتند به شهادت عشق می‌ورزیدند، امام را به‌عنوان ولی خدا و جانشین پیغمبر (امام به معنای پیشوا؛ شبهه معصوم در عصر ما) قبول داشتند، امام(ره) در عصر ما برای احیای اسلام تحول ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: امروزه به انقلاب اسلامی در فضاهای شیطانی که دشمن ایجاد کرده هجمه وارد می‌شود تا راه عزتمندی و دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کم‌رنگ و در اذهان نسبت به انقلاب خدشه وارد شود؛ اما عربده‌کشان عالم امروز به‌زانو درآمده‌اند.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: اغتشاشاتی که در کشور رخ می‌دهد به دلیل این است که ارزش‌ها در اندیشه مردم کم‌رنگ شود و ضدارزش و فساد رشد و انسان‌ها در مسیر شیطانی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اذعان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم و به‌عنوان رسالت باید برای رفاه حال مردم تلاش کنیم نباید اجازه دهیم برخی از صاحبان امتیاز مردم را در مضیقه قرار دهند، شایسته نیست مردم ما در صف بنزین، گاز و نان باشند، اگر در شهرستان همگرایی وجود داشته باشد مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

وی گفت: باید با تمام وجود برای مردم کار کنیم، در چهل و چهار سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد معجزاتی مشاهده کردیم که نشان از حقیقت انقلاب دارد، لذا باید این موارد در هفته دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است
مولوی عبدالواحد یادگاری، امام جمعه اهل تسنن مسجد امام حسن مجتبی(ع) خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان‌ما بیان کرد: به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است و انقلاب به مسیر خود با تمام توان ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به نقش علمای اهل سنت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ما به دور از تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده‌ایم و نقش علمای اهل سنت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده و همیشه در دفاع از مرزو بوم خود جانفشانی کرده‌اند.

امام جمعه خاش بر لزوم پیروی راه شهیدان و پیروی از ولایت فقیه تاکید کرد و افزود: وجود آرامش در کشور را مرهون خون شهداست.  

وی ادامه داد: شهدا چراغ‌های هدایت هستند و ادامه راه شهیدان با پیروی از ولایت فقیه و ماندن در مسیر انقلاب وظیفه همه آحاد جامعه است.

مولوی یادگاری اذعان کرد: دفاع از مهین و سرزمین مادری وظیفه هر انسانی است و درهشت سال دفاع مقدس ما شاهد بودیم هموطنان اهل سنت نیز در اقصی نقاط کشور در راه دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب حضور فعال داشته و شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده‌اند.

وی این موضوع را نشانه‌ای از بصیرت رزمندگانی دانست که به دور از تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده‌اند و گفت: برخلاف آن چیزی که رسانه‌های بیگانه تلاش برای اثبات آن به عنوان جنگ‌های شیعه و سنی در منطقه دارند، افق دیدشان بلند و دوراندیش هستند و با هدف مبارزه با دشمن مشترک مسلمانان در دنیا خون‌های زیادی داده‌اند.

امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسن مجتبی(ع) خاش افزود: در دوران دفاع مقدس مردم مسلمان ایران از همه گروه‌های شیعه و سنی دست به دست هم دادند و مقابل دشمنان ایستادند.

مولوی یادگاری خاطرنشان کرد: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و ما باید راهشان را ادامه داده و به توصیه‌هایشان عمل کنیم و به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی زنده است و انقلاب به مسیر خود با تمام توان ادامه خواهد داد.

هدف اصلی دشمن تضعیف وحدت و امنیت ملی
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان‌ما بیان کرد: تضعیف تقویت وحدت و امنیت ملی هدف تمام تلاش دشمن است.

وی افزود: یادونام شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ما همیشه زنده و گرامی و راه این بزرگواران پر رهرو خواهد ماند.

امام جمعه خاش تصریح کرد: به برکت این ایستادگی‌ها ما چله اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم دشمنی که تمام تلاشش این بود که انقلاب اسلامی ایران چهلمین سال خود را نبیند به کوری چشم دشمنان وارد نیمه قرن میشود و روز به روز قدرت و اقتدارش افزوده‌تر خواهد شد و این به برکت ایستادگی‌ها علی رغم تمامی تحریم‌ها است.

ایثارگری‌های اهل سنت در دوران دفاع مقدس در کنار همرزمان شیعه ستودنی است
مولوی عبدالله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت هامون در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: صدام در اوایل جنگ ادعا کرده بود که سه روزه، تهران رو فتح و جمهوری اسلامی را ساقط می‌کنیم، اگر حضور مردم در جبهه نبوند امروز این انقلاب را نداشتیم.

وی با اشاره به اظهارات اروپایی‌ها و غرب که همه آرزویشان سقوط جمهوری اسلامی را داشتند؛ تصریح کرد: با نگاه به رفتار منافقین و مجاهدین خلق که با راه اندازی عملیات داخل ایران به نام مرصاد، درصدد تضعیف این انقلاب بودند اما مردم ما با رهبری امام فرزانه نذاشتند ذره‌ای از خاک میهنمان به دست دشمنان بیفتد.

امام جمعه اهل سنت هامون در ادامه گفت: انقلاب اسلامی بی‌وارث نیست، در صورت وجود خطر برای نظام، تمامی آزادگان و مسلمانان و مظلومین از انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی افزود: ما باید ماندگار باشیم و اهل سنت برادرانه و همدرد با برادران دینی خود به عنوان مدافعین کشور، دفاع از انقلاب اسلامی را فرض می‌دانند تا از کشور جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند و در این راستا؛ جان خود را فدا می‌کنند.

مولوی حسن زهی گفت: باید به معرفت‌شناسی دفاع مقدس پرداخته شود و در جهت تقویت فرهنگ دفاع مقدس و وحدت شیعه و سنی تلاش کرده و با اقتدار در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت باشیم.

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *