پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۴۸
۰
در نخستین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در ایرانشهر مطرح شد؛

سیاست خصمانه دشمنان کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه اسلامی است/ شهدا با پشت پا زدن به مادیات فریبنده زندگی در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند

حجت الاسلام جواد قنبری، نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: ترویج برهنگی و کمرنگ‌کردن ارزش های اسلامی از جمله فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یکی از سیاست های خصمانه دشمنان نظام‌ است.
سیاست خصمانه دشمنان کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه اسلامی است/ شهدا با پشت پا زدن به مادیات فریبنده زندگی در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند
به گزارش پهره؛ سردار شهید حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید و او بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌ آشنا در جبهه مقاومت بود.
شهید سرلشکر حجازی فصل زرینی را در کارنامه خدمتی خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سازماندهی بسیج ثبت کرد، ایجاد پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور یادگار ارزشمند این بزرگوار در راستای تقویت ریشه این شجره طیبه است، این ذخیره تمام ناشدنی از اقدامات جانشین فرمانده قدس سپاه در بسیج، باقیات و صالحاتی برای خود در آخرت ثبت و ضبط کرد.
سردار شهید حجازی در هر نقطه‌ای از این سرزمین خط زیبایی از یک اثر جاودانه خلق کرده است و به ظاهر جایگزین کردن شخصیت‌هایی این چنین بسیار سخت است و باید یک انقلاب شکوهمند به وسعت انقلاب اسلامی و یک جنگ به مقیاس جهانی شکل بگیرد و صحنه مقاومتی از غرب تا شرق جهان اسلام علیه قدرت استکباری سازمان یابد و یک مرد در قلب همه این نبردهای بزرگ ساخته شود تا سید محمد حجازی از آن خارج شود.
در همین راستا امروز جهت گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سید محمد حجازی یادواره نخستین سالگرد او به همت حوزه مقاومت بسیج بیت المقدس شهری سپاه شهرستان ایرانشهر با حضور جمعی از مسئولین و مدیران، سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان و اقشار مختلف مردم در مسجد الغدیر این منطقه برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین جواد قنبری، نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همه رزمندگان، ایثارگران و جانبازان؛ تکریم خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران آنان را یک اصل مهم در نظام اسلامی و یک وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: باید همواره تکریم خانواده های شهیدان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
وی با اشاره به این که امنیت، آرامش و آسایش جامعه را مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس هستیم، افزود: باید قدردان این امنیت پایدار در جامعه باشیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایرانشهر تصریح کرد: ارزش و عظمت شهیدان انقلاب به اندازه شهدای کربلا است، چرا که در آن شرایط بسیار سخت امام زمان (عج) خود را تنها نگذاشتند و او را یاری کردند و با پشت پا زدن به مادیات فریبنده زندگی با حضور در جبهه های حق علیه باطل با دشمنان اسلام و قرآن جنگیدند.
جهت الاسلام قنبری با بیان اینکه رشادت ها و جانفشـانی های شهدا در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: همین رزمندگان بودند که با علم به شهادت در شب های عملیات به میدان مین و خطر زدند و معبرها باز کردند.
این مقام مسئول با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: شهدا راه صدساله را یک شبه طی کردند و هیچ عارف و سالکی پس از سالیان سال به این مقام نرسید، عنوان کرد: در حقیقت شهدا نام و نشان در بی نشانی گرفتند، چرا که اهل عمل بودند و به تعبیری مصداق بارز آیه «عند ربهم یرزقون» هستند.
وی با اشاره به این که برگزاری یادواره های شهدا شرط لازم اما کافی نیست، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری یادواره برای این بزرگواران باید روشنگری و دشمن شناسی باشد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آن نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه ایرانشهر با بیان این که دشمنان و برخی از فریب خوردگان داخلی به دنبال کم‌ رنگ‌کردن و تغییر ارزش ها در جامعه اسلامی هستند ، عنوان کرد: ترویج مصرف زدگی، غرب گرایی و جای شهید و جلاد را تغییر دادند از اهداف معاندان نظام بوده است.
وی ترویج برهنگی و کمرنگ‌کردن ارزش های اسلامی از جمله فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از سیاست های خصمانه دشمنان نظام‌ به استفاده از ایادی خود در داخل دانست و اضافه کرد: بی شک برگزاری این یادواره ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا نقش مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی و تهدیدات نرم دشمنان بر علیه نظام اسلامی دارد.
گفتنی است؛ درپایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از خانواده معظم شهدا شهرستان ایرانشهر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *