شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳
۰
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انهدام یک باند با ۲۰۰ فقره کلاهبرداری در جنوب شرق کشور/ابلاغیه های الکترونیکی؛ ترفند کلاهبرداران

سردار احمد طاهری از انهدام یک باند و دستگیری سه عضو آن با ۲۰۰ فقره کلاهبرداری با ترفند ارسال ابلاغ الکترونیک سامانه یکی از دستگاه های دولتی خبر داد.
انهدام یک باند با ۲۰۰ فقره کلاهبرداری در جنوب شرق کشور/ابلاغیه های الکترونیکی؛ ترفند کلاهبرداران
به گزارش پهره سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با مراجعه تعدادی شاکی به پلیس فتای استان در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب آنها، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان این استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان مدعی بودند پس از پرداخت وجهی که لینک آن به صورت پیامک برای آن‌ها ارسال شده موجودی حساب آن‌ها خالی شده است.

طاهری گفت: بر اساس اظهارات شاکیان و مستندات موجود مشخص شد مال باختگان در تله ساخت درگاه جعلی کلاهبرداران تحت عنوان جعلی و غیر واقعی سامانه یکی از دستگاه های اجرایی و دولتی ابتدا روی لینک کلیک کرده و در ادامه با پرداخت مبلغ ناچیزی اطلاعات کارت عابر بانک خود را افشا و در ادامه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ اند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی قضائی، متهم اول در استان خراسان رضوی در مخفیگاه خود دستگیر شد و سپس ۲ متهم دیگر در شهرستان زاهدان مورد شناسایی قرار گرفتند و در چنگال قانون افتادند.

فرمانده انتظامی استان تعداد کلاهبرداری های صورت گرفته توسط اعضای این باند را ۲۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: مبلغ کلاهبرداری ۵ میلیارد ریال بوده که از متهمان هفت دستگاه گوشی هوشمند، یک دستگاه لپ تاپ، ۱۱ سیم کارت فعال دارای هویت جعلی و چندین کارت بانکی کشف شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *