فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انهدام یک باند با ۲۰۰ فقره کلاهبرداری در جنوب شرق کشور/ابلاغیه های الکترونیکی؛ ترفند کلاهبرداران

25 دی 1400 ساعت 10:23

سردار احمد طاهری از انهدام یک باند و دستگیری سه عضو آن با ۲۰۰ فقره کلاهبرداری با ترفند ارسال ابلاغ الکترونیک سامانه یکی از دستگاه های دولتی خبر داد.


به گزارش پهره سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با مراجعه تعدادی شاکی به پلیس فتای استان در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب آنها، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان این استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان مدعی بودند پس از پرداخت وجهی که لینک آن به صورت پیامک برای آن‌ها ارسال شده موجودی حساب آن‌ها خالی شده است.

طاهری گفت: بر اساس اظهارات شاکیان و مستندات موجود مشخص شد مال باختگان در تله ساخت درگاه جعلی کلاهبرداران تحت عنوان جعلی و غیر واقعی سامانه یکی از دستگاه های اجرایی و دولتی ابتدا روی لینک کلیک کرده و در ادامه با پرداخت مبلغ ناچیزی اطلاعات کارت عابر بانک خود را افشا و در ادامه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ اند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی قضائی، متهم اول در استان خراسان رضوی در مخفیگاه خود دستگیر شد و سپس ۲ متهم دیگر در شهرستان زاهدان مورد شناسایی قرار گرفتند و در چنگال قانون افتادند.

فرمانده انتظامی استان تعداد کلاهبرداری های صورت گرفته توسط اعضای این باند را ۲۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: مبلغ کلاهبرداری ۵ میلیارد ریال بوده که از متهمان هفت دستگاه گوشی هوشمند، یک دستگاه لپ تاپ، ۱۱ سیم کارت فعال دارای هویت جعلی و چندین کارت بانکی کشف شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 429314

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429314/انهدام-یک-باند-۲۰۰-فقره-کلاهبرداری-جنوب-شرق-کشور-ابلاغیه-های-الکترونیکی-ترفند-کلاهبرداران

پهره
  https://www.pahreh.ir