شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۳۳
۰
یک کارشناس مسائل فرهنگی؛

سردار دلها در منطقه اشرافیت اطلاعاتی جامع داشت/عشق و ارادت خاص مردمان بلوچ به سردار شهید سلیمانی

احسان رئیسی نیا گفت: دشمنان ایران از سردار دلها وحشت داشتند و وجود این بزرگوار ترس بر لرزه و اندام آنان گذاشته بود.
سردار دلها در منطقه اشرافیت اطلاعاتی جامع داشت/عشق و ارادت خاص مردمان بلوچ به سردار شهید سلیمانی
احسان رئیسی نیا، کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: بنده به عنوان یک جوان اهل سنت شخصیت حاج قاسم سلیمانی را کاملا مردمی، خدا ترس، پیرو واقعی اهل بیت (ع) و ولایت فقیه می دانم و این نکته خیلی قابل توجه است که این‌ شهید بزرگوار در تمامی نبردها حضور فعال داشته و دل از دنیا بریده و فقط به فکر آخرت بوده است.

وی افزود: از خصیصه های بارز شهید سردار سلیمانی ولایت مداری و حافظ امنیت مردم بوده، به طوری که ما اگر در خواب بودیم این شخصیت بزرگوار به خاطر حفظ جان و دفاع از ناموس بیدار بوده و جان خودش را در راه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی فدا کرد.

وی تصریح کرد: صبح روز جمعه سیزدهم دی ماه سال ۹۸ وقتی خبر شهادت سردار دل ها را شنیدم به هیچ عنوان برای من قابل قبول و باور کردنی نبود و وقتی می دیدم که در شبکه های اجتماعی و مجازی منتشر شده خیلی ناراحت شدم که ما خواب بودیم و دشمن در تهایت نامردی سردار دلها را به شهادت رساند.

رئیسی نیا عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی در بالاترین رده نظامی بود اما کوچکترین اندوخته ای برای خودش جمع نکرد و به فکر رانت و سواستفاده برای اطرافیانش نبود و همیشه خدا ترسی را پیشه می کرد.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی با همه مردم با انسانیت برخورد می کرد و ساده زیست و مخلص راه خدا بود و هیچ وقت در کمک به مردم کوتاهی نمی کرد که این رفتار شهید دلیلی شد که بین همگان محبوب دلها شود و همه به وجودش افتخار کنند.

این کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر به زندگی سردار دل ها از همان ابتدا نوجوانی نگاه کنیم این موارد بسیار قابل‌ مشاهده و لمس است که در طول عمرش همیشه در صحنه های جبهه و جهاد علاقه می ورزیده و عاشق وطن و ایرانی بوده و گوش به فرمان رهبری بود.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی پیرو مکتب اهل بیت(ع) و تشيع بود ولی به عقاید مذهب اهل سنت نیز بسیار احترام می گذاشت و با مردمانش مراودات داشت و همیشه به مناطق محروم سرکشی می کرد و به مردمان مظلوم بلوچ کمک می کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران از سردار دلها وحشت داشتند و وجود این بزرگوار ترس بر لرزه و اندام آنان گذاشته بود و خداوند چنان عزتی به شهید سلیمانی عطا کرده که دشمن بعد از شهادتش هنوز هم از او می ترسد و وحشت دارد.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی به منطقه آن چنان اشراف اطلاعاتی داشت که کمتر کسی مثل او اطلاعات داشت و ابهت و اقتداری داشت که دشمنان توان رویارویی با ایران را در وجود خود نمی دیدند.

وی تصریح کرد: سادگی و خاکی بودن سردار شهید سلیمانی باعث شد محبوب مردمان ایران و جهان شود و مرمان بلوچ همیشه از او به خوبی یاد کنند و در مراسم سالگردش همه ساله شرکت کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *