پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۰:۴۷
۰
در یادواره لاله های روشن مطرح شد؛

تمدن اسلامی تنها راه نجات بشریت است

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به این که دبیرستان امام خمینی(ره) ایرانشهر انقلابی ترین مدرسه در حوزه بلوچستان در سال۵۷بوده است، گفت: انقلاب اسلامي بهترين الگو براي پيشرفت بشريت بر مبناي ارزش هاي ديني است.
تمدن اسلامی تنها راه نجات بشریت است
به گزارش پهره به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر مراسم یادواره لاله های روشن و شهدای دانش آموزی به همت سپاه شهرستان و آموزش و پرورش با حضور امام جمعه معزز، مسئولین، فرهنگیان و دانش آموزان در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر ضمن تبریک ایام الله مبارک دهه فجر، بیان کرد: نسل جدید باید طوری تربیت شوند که نظام و دولت اسلامی به سمت و سو تمدن اسلامی برود.
وی افزود: برای رسیدن به مدینه فاضله تمدن اسلامی یکی از ویژگی هایی می باشد که انسان ها باید دارا باشند و به وسیله آن الگویی برای بشریت شوند.
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب تربیت افرادی می باشد که هیچ سنخیتی با نظام اسلامی نداشتند و حاضر بوده اند تا جان خود را در راه خدا از دست بدهند و شهید شوند.
وی اضافه کرد: اگر امروز ما در عرصه‌های مختلف با اقتدار و موفق هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه این ها مدیون خون شهداست.
این خطیب جمعه گفت: وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل آینده است.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد شهید قاسم سلیمانی که فرموده بودند این فرد در مکتب اسلام و امام (ره) تربیت شده بود، خاطر نشان کرد: این سردار بزرگوار نمونه شخصیتی با تدبیر، جهادی، اهل تقوا، مقاومت بود.
ابطحی با بیان این که روح شهید و شهادت حرکت، مقاومت و استقامت را زنده می کند، تصریح کرد: هم اکنون شهادت قاسم سلیمانی برای دشمنان دارای خطرات و اثرات بسیار بیشتری می باشد به نحوی که بعد از شهید شدن این بزرگوار ضربات مستهلک تری به دشمن وارد شد.
در ادامه مراسم عبدالغفور حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش ایرانشهر نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: امروز به برکت خون پاک شهداء ایران اسلامی به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است. 
وی افزود: ۱۱ دانش آموز از دبیرستان امام خمینی (ره) ایرانشهر در زمان جنگ شربت شهادت را نوشیدند و برای سربلندی کشور خون دادند که ما امروز شاهد تنومندی درخت انقلاب هستیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش ایرانشهر ادامه داد: دبیرستان امام خمینی(ره) در حوزه بلوچستان یکی از انقلابی ترین مدارس در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *