پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ۰۷:۳۹
۰
به همت قرارگاه خاتم الانبیاء در ایرانشهر؛

از پیشرفت ۱۴ درصدی خط راه آهن ایرانشهر-نیکشهر تا ساخت سه مدرسه چهار کلاسه

مسئول کارگاه موسسه نصر از پیشرفت فیزیکی 14 درصدی پروژه خط راه آهن ایرانشهر به نیکشهر خبر داد.
از پیشرفت ۱۴ درصدی خط راه آهن ایرانشهر-نیکشهر تا ساخت سه مدرسه چهار کلاسه
از پیشرفت ۱۴ درصدی خط راه آهن ایرانشهر-نیکشهر تا ساخت سه مدرسه چهار کلاسه
هادی نوروزی  در گفت و گو با پهره با اعلام این خبر گفت: از سال ۹۲ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه راه آهن چابهار به زاهدان این طرح را کلید زده است  از این رو موسسه سازندگی نصر وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء مأموریت احداث خط راه آهن  قطعه (چهار الف و ب) حد فاصل کیلومتر ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایرانشهر به نیکشهر را بر عهده دارد که تا به الان با ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح در حال اجرا می باشد.
وی زمان استارت این پروژه   را اسفند سال گذشته اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این طرح با پیشرفت ۲ درصدی در هر ماه در حال اجرا است که با پبش بینی اعتبارات لازم و رشد سه درصدی این طرح در هر ماه این پروژه در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.
IMG-20151028-WA0015
مسئول کارگاه موسسه نصر  با اشاره به حجم سنگین این پروژه تصریح کرد:  در طول اجرای این طرح  نیاز به ۱۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری، سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۲۶۰ هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی  انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین در این مسیر باید ۱۷۹ دستگاه پل و ۲۶ دستگاه پل خاص با دهانه ۳۰ متری اجرا شود.
نوروزی از طول هزار و ۴۰۰ متری تونل در این پروژه گفت و افزود: روزانه ۳۰۰متر مکعب از طرح خط راه آهن ایرانشهر – نیکشهر بتن ریزی می شود.
وی به اثرات مثبت و جانبی این طرح نیز اشاره کرد و افزود: با شروع اجرای این طرح برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد شغل شده است.
IMG-20151028-WA0018
نوروزی به سایر اقدامات جهادی صورت گرفته در این منطقه اشاره کرد و افزود: در کنار پروژه احداث خط راه آهن موسسه نصر وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء اقدام به ساخت سه مدرسه دو و چهار کلاسه نموده است که تا پایان این هفته در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد  گرفت.
فرماندار ایرانشهر نیز در بازدید از روند اجرای این طرح گفت: شهرستان ایرانشهر با توجه به قرار گرفتن در نقطه ثقل استان از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار است که با اجرای طرح هایی همچون خط راه آهن و پتروشیمی تحول بزرگی در این شهرستان رخ خواهد داد.
نبی بخش داوودی افزود: با احداث خط راه آهن و پیوند ریلی شمال به جنوب استان؛ این مسیر به عنوان یک راه ترانزیتی و اتصال به سایر خطوط ریلی کشور؛زمینه ساز رشد و پیشرفت  قابل توجهی برای استان خواهد شد.
انتهای پیام/ ۳۳۳۹
     
کد مطلب: 39
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *