دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱
۰
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

یک تن و 115 کیلوگرم موادمخدر از داخل چاه و زیر درخت در ایرانشهر کشف شد / دستگیری 9 سرکرده باندبزرگ موادمخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در عملیاتی موفق یک تن و 115 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را در جریان درگیری از داخل چاه، زیر درخت و شن های ارتفاعات نوک آباد زردکوه ایرانشهر کشف کردند.
یک تن و 115 کیلوگرم موادمخدر از داخل چاه و زیر درخت در ایرانشهر کشف شد / دستگیری 9 سرکرده باندبزرگ موادمخدر
یک تن و 115 کیلوگرم موادمخدر از داخل چاه و زیر درخت در ایرانشهر کشف شد / دستگیری 9 سرکرده باندبزرگ موادمخدر
به گزارش پهره؛ سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا و هفته دفاع مقدس در زاهدان با اشاره به اجرای عملیات موفق شب گذشته در ایرانشهر افزود: 12 تیم عملیاتی به منطقه نوک آباد زرکوه ایرانشهر برای قلع و قمع اشرار و قاچاقچیان اعزام شدند.
وی بیان کرد: اشرار و قاچاقچیان حاضر در این منطقه در جریان درگیری شدید با ماموران انتظامی وقتی با آتش سنگین نیروهای عمل کننده رو به رو شدند از محل فرار کردند.
وی بیان کرد: سوداگران مرگ برای انبار کردن مواد مخدر مکانی را انتخاب کرده بودند که به مدت 12 سال ماموران انتظامی به این منطقه نرفته بودند. 
وی با اشاره به دستگیری قاچاقچی بین المللی به نام نصیر بامری گفت: بعد از دستگیری این فرد توانستیم 9 نفر از سرشبکه های این باند بزرگ بین المللی را دستگیر کنیم. 
وی ادامه داد: اموال این فرد در حال شناسایی است و به نفع دولت مصادره می شود.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با متلاشی شدن باندهای بزرگ و دستگیری سر باندهای قاچاقچیان، ورود مواد مخدر به درون کشور با اخلال مواجه شده و مقداری فروکش کرده این درحالی است که سوداگران مرگ برای حمل مواد مخدر تاکتیک های پیشرفته ای را بکار می برند.

** بیش از 62 تن مواد مخدر در 6 ماهه امسال کشف شد
سردار رحیمی گفت: ماموران انتظامی استان در 6 ماهه امسال 62 تن و 457 کیلو گرم انواع مواد مخدر با 32 درصد افزایش کشفیات در همسنجی با سال گذشته از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط کردند.
وی میزان کشفیات موادمخدر در مدت مشابه سال گذشته را 47 تن و 469 کیلوگرم ذکر کرد.
وی با اشاره به انهدام باند بزرگ جعل اسناد در ایرانشهر افزود: پیرو اطلاعات بدست آمده یک گروه که اسناد دولتی، شناسنامه، کارت ملی، سربرگ های ادارات، مهر، بیمه نامه ماشین را جعل می کردند شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در این رابطه چهار نفر دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی افزود: از داخل منزل محل سکونت این افراد یک قبضه کلت کمری، اسلحه شکاری، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه کیس رایانه، تعدادی شناسنامه جعلی، یک دستگاه پرینتر بسیار پیشرفته، یک دستگاه اسکنر و مقداری کارت جعلی معافیت کشف و ضبط شد.

**ویژه برنامه های هفته ناجا
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به هفته ناجا گفت: به مناسبت هفته ناجا از 9 تا 15 مهر همزمان با سراسر کشور ویژه برنامه هایی تدارک شده است.
سردار رحیمی اظهار داشت: شعار امسال نیروی انتظامی «همه با هم برای امنیت و آرامش» است و در این هفته تلاش می کنیم ارتباط بیشتری با آحاد مردم برقرار کنیم.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته برای کارکنان نیروی انتظامی جشن خانواده در سراسر سیستان و بلوچستان برگزار شد افزود: اغلب برنامه های محوری هفته ناجا از نهم مهر آغاز می شود. 
وی خاطر نشان کرد: فرماندهان انتظامی استان در این هفته با حضور در 240 مسجد اهل تشیع و تسنن سراسر سیستان و بلوچستان از نزدیک با مردم دیدار و دغدغه های آنان را مورد بررسی قرار می دهند.
وی ادامه داد: همچنین در 430 مدرسه مقاطع ابتدایی تا دبیرستان ویژه برنامه هایی به مناسبت هفته ناجا برگزار می شود.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همایشی با حضور سران و بزرگان طوایف به عنوان گروه های مرجع در جامعه به مناسبت هفته ناجا برگزار می شود.
سردار رحیمی با اشاره به افتتاح 80 پروژه عمرانی نیروی انتظامی در هفته ناجا اظهار داشت: یک پاسگاه و کلانتری پیشرفته و مدرن مطابق با طرح مکنا در شیرآباد و مهر شهر زاهدان راه اندازی می شود.
وی افزود: درهفته ناجا امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان به ویژه خودروها افزایش خواهد یافت زیرا معتقدیم نوسازی ناوگان سبب افزایش سرعت عمل نیروها شده و به موفقیت آنان در عملیات ها بیش از پیش کمک می کند.
وی از اصحاب رسانه های ارتباط جمعی خواست در این هفته ارتباط بیشتری با نیروی انتظامی داشته و ضمن انتشار عملکرد این نیرو، برنامه های ویژه هفته ناجا را نیز به مردم اطلاع رسانی کنند.

** 26 درصد سرقت های مسلحانه در سیستان و بلوچستان کاهش داشته است
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات موثر انجام شده سبب کاهش 26 درصدی سرقت های مسلحانه در استان شده که بیشترین کاهش وقوع مربوط به شهرستان های ایرانشهر و زاهدان بوده است.
سردار رحیمی اظهار داشت: در چابهار 22 درصد کاهش انواع و اقسام جرائم را شاهدیم اما متاسفانه در بخش قتل ها یک مقداری عقب هستیم که در این زمینه نیز اقداماتی در حال انجام است.
وی با انتقاد از برخی رسانه ها که بدون در نظر گرفتن منافع و امنیت ملی با انعکاس برخی مطالب سبب تشویش اذهان عمومی می شوند، خاطر نشان کرد: از آنجایی که بندر چابهار مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته و سیل هیات ها برای سرمایه گذاری به این منطقه سرازیر شده دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران برای جلوگیری از توسعه یافتگی و افزایش سرمایه گذاری در چابهار تلاش می کنند تا این شهر بندری را ناامن جلوه دهند.
وی ادامه داد: رسانه ها باید در انتشار اخبار امنیتی در آن منطقه دقت نظر بیشتری داشته و ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن نریزند.
وی با اشاره به کاهش 53 نفری کشته ها بر اثر سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته 429 نفر بر اثر تصادفات جان خودشان را از دست دادند که 10 نفر داخل شهر، 21 نفر در حوزه پلیس راه شمال و 22 نفر در حوزه پلیس راه جنوب استان بوده است.
فرمانده انتظامی سستان و بلوچستان از افزایش پرونده های قاچاق در استان خبر داد و افزود: امسال سه هزار و 739 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده که این رقم نشان از افزایش 57 درصدی توقیف خودروها در این زمینه دارد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/
کد مطلب: 2657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *