دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۰۹
۰

وقوع ۱۴ زمین لرزه در استان/ آیا زلزله سیستان و بلوچستان را تهدید می کند

زلزله یکی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه در جهان به شمار می رود که نسبتا سیستان و بلوچستان را نیز تهدید می کند.
وقوع ۱۴ زمین لرزه در استان/ آیا زلزله سیستان و بلوچستان را تهدید می کند
وقوع ۱۴ زمین لرزه در استان/ آیا زلزله سیستان و بلوچستان را تهدید می کند
به گزارش پهره؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا با وقوع ۱۴ زمین لرزه از ابتدای سال تا کنون در استان می توان گفت سیستان و بلوچستان نیز زلزله خیز است همچنین در سال های گذشته زلزله هایی با ریشترهای بزرگ نیز در استان رخ داده که به عنوان مثال زلزله ی هشت ریشتری گشت سراوان در طی سال های اخیر به خوبی در اذهان باقی مانده چرا که در صورت وقوع آن در قسمت های مسکونی حتما خسارات مرگبار به وقوع می پیوست.
بروز ۱۴ زلزله از ابتدای سال تاکنون در استان نشان از زلزله خیز بودن منطقه دارد که در این راستا آمادگی های لازم همیشه باید وجود داشته باشد بنابراین یادگیری نحوه برخورد در شرایط بحرانی و ساخت و سازهای اصولی برای تمامی مردم استان ضروری به نظر می رسد چرا که این پدیده طبیعی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه امکان وقوع آن وجود دارد.
سبستان و بلوچستان بر روی گسل های فعال قرار دارد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ زمین لرزه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته که خوشبختانه خسارتی برجای نگذاشته است.
غلامرضا اربابی به خبرنگار ما گفت: تعداد هشت زلزله مابین سه تا چهار ریشتر، تعداد سه زلزله دارای قدرت چهار تا پنج ریشتر و باقی زمین لرزه های استان کمتر از سه ریشتر می باشد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان نیز همانند سایر نقاط کشور در معرض وقوع زلزله می باشد چرا که استان بر روی گسل های فعال مکران، نهبندان، سراوان، نصرت آباد و زاهدان قرار داشته و همیشه زلزله آن را تهدید می کند.
وی خاطر نشان کرد: جهت آمادگی درخصوص زلزله آموزش های لازم در بخش های مختلف ارایه شده است همچنین در تمامی کارگروه های مرتبط به ویژه در بخش امداد و نجات برای وقوع تمامی حوادث احتمالی آمادگی لازم وجود دارد.
مردم به ساخت و ساز اصولی توجه ویژه داشته باشند
اربابی ابراز داشت: در هر دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، اتاق بحران ایجاد شده است که با توجه به وظایف اختصاصی آنان در صورت بروز هر گونه حادثه بلافاصله براساس دوره ها و آموزش ها در محل حادثه حضور یافته و خدمات و تجهیزات مورد نیاز را در منطقه فراهم و خدمات رسانی می کنند.
وی با عنوان اینکه، در ساخت و ساز منازل مسکونی حتما نکات ایمنی رعایت شود ادامه داد: مردم با ناظر سازمان مهندسی حتما همکاری های لازم را داشته و از ناظر خود درخواست کنند که در تمامی مراحل به دقت ساخت و ساز آنان را مدنظر قرار دهد.
وی در این راستا گفت: ناظرین سازمان مهندسی هم مکلفند در محل حضور فعال داشته چرا که هر چقدر ساخت و سازها اصولی، فنی و مهندسی ایجاد شود خسارت های اختمالی نیز کمتر خواهد شد.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 1105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *