يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۳۲
۰

مردم ایرانشهر در روز عاشورای حسینی کربلایی شدند

مردم ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر ایران در سوگ سرور و سالار شهیدان ماتم و عزاگرفتند.
عاشورا ایرانشهر
عاشورا ایرانشهر
به گزارش پهره، صبح امروز مردم دلسوخته و عاشق اهل بیت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در غم بزرگ مرد عالم اسلام، فرزند شیرخدا، سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش که در جفای ظالمانه کوفیان به شهادت رسیدن همزمان با سراسر ایران به سوگ نشستند و عاشقانه برای مظلومیت ارباب بی کفن عزاداری کردند.
مردم ایرانشهر از آغاز ماه محرم با سیاه پوش کردن شهر و حضور پرشور و پررنگ در مساجد، هیئات و حسینیه ها در حزن و اندوه اهل بیت(ع) ماتم زده بودند، امروز با حضرت زینب(س) هم نوا شدند و با طنین لبیک یا حسین آسمان شهر را کربلایی کردند.
مردم عزادار ایرانشهر با سربندهای یا ابوالفضل با ناله های جگر سوز حضرت زینب(س) هم نوا شدند و بار دیگر وفاداریشان را به اهل بیت پیامبر(ص) ابراز کردند. کودکان و جوانان با در دست داشتن پرچم و علم های بزرگ که روی آنها یا حسین(ع)، یا ابالفضل العباس و یا حیدر بود.
حضور گسترده و چشمگیر بیش از هزاران نفری مردم در این آیین نشان از شکوه و عظمت راه و هدف امام حسین(ع) دارد. بسیاری از مردم دلداده حسینی با پذیرایی از عزاداران در طول مسیر حرکت هیات ها و پخش نذورات بین فقرا و نیازمندان ویژگی خاصی به آیین عزاداری حسینی در ایرانشهر بخشیده بودند.
عزادارن دلداده حسینی به یاد نماز با عظمت و عاشقانه امام حسین(ع) در صحرای کربلا و هنگام جنگ، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند تا ثابت کنند همواره در زندگی راه اهل بیت را ادامه می دهند و به هیچ کس اجازه خدشه دار کردن راه اسلام و اهل بیت را نخواهند داد.
 
همچنین مراسم عزاداری سرور سالار شهیدان با حضور گسترده مردم ولایت مدار شهر بزمان با دسته روی هیئات مذهبی به سمت گزار شهدای محله آبسرد به طول سه کیلومتر برگزار شد و عزاداران حسینی در غم و اندوه به سوگ نشستند و نماز ظهر عاشورا را همزمان با سراسر کشور اقامه کردند.
انتهای خبر/
 

 

 

 
/>
 

 
کد مطلب: 5663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *