سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۲۲:۴۹
۰
مدیر منابع طبیعی شهرستان ایرانشهر خبر داد:

کاشت و توزیع ۲۰۰ اصله نهال در ایرانشهر

مدیر منابع طبیعی شهرستان ایرانشهر گفت: به مناسبت روز درخت و درختکاری ۲۰۰ اصله نهال در شهرستان ایرانشهر کاشت و توزیع شد.  
کاشت و توزیع ۲۰۰ اصله نهال در ایرانشهر
مسلم برشان در گفتگو با خبرنگار پهره گفت: در حقیقت نهال‌ها بیش از افزایش فضای سبز، نمادی از امید برای آینده‌ای پایدار و هر کدام قصه‌ای از تلاش و حفظ زمین و برای تحقق یک ایران سبزتر خواهد بود.
 
 وی افزود: ایرانشهر، شهری در دل سیستان و بلوچستان، با همراهی در طرح ملی عظیم کاشت یک میلیارد درخت، خود را به‌عنوان پیش‌گام در حرکت به‌سوی ایرانی سبزتر معرفی کرده است.
 
 این مسئول ادامه داد: این طرح که با هدف‌های اساسی از جمله ترسیب کربن، جبران تخریب جنگل‌ها و افزایش سرانه فضای سبز در کشور دنبال می‌شود، نه‌تنها به بهبود شرایط زیست‌محیطی کمک می‌کند؛ بلکه در جهت کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات اقلیمی نیز گام برمی‌دارد.
 
 وی اضافه کرد: آئین کاشت نهال در ایرانشهر، به‌عنوان نمادی از اتحاد جامعه در مسیر توسعه پایدار برگزار شد و در این رویداد، ۸۰ هزار نهال از گونه‌های متنوع باتوجه‌به شرایط اقلیمی منطقه توزیع و کاشته شد.
 
 برشان ادامه داد: این اقدام نه‌تنها برای حفظ محیط‌زیست بلکه به‌عنوان یک راهبُرد برای جبران آسیب‌های وارد شده به جنگل‌ها و مراتع در نظر گرفته شده است.
 
 وی بر اهمیت این طرح تأکید و از مردم دعوت کرد تا در حفظ و نگهداری از این نهال‌ها مشارکت کنند. این تلاش مشترک، نشان‌دهنده اراده جامعه برای رویارویی با بحران‌های زیست‌محیطی و پیشبرد اهداف توسعه پایدار است.
 
مدیر منابع طبیعی شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: همکاری گسترده بین ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری و سایر نهادهای دولتی و مردمی در اجرای این طرح، نمونه‌ای از هم‌افزایی و تعامل سازنده در جهت رسیدن به اهداف محیط زیستی است.
 
 وی تصریح کرد: مشارکت مردم در این طرح ملی، کلیدی‌ترین عنصر در تحقق اهداف آن به شمار می‌آید و همه شهروندان ایرانشهر دعوت می‌شوند تا با کاشت و نگهداری از درختان، در ساختن آینده‌ای پایدار و سبز برای نسل‌های آینده مشارکت کنند.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431361