چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۳۲
۰
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان خبر داد:

وقوع ۹ زلزله بالای ۳ ریشتر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از وقوع ۹ مورد زلزله بالای سه ریشتر از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد که خوشبختانه خسارت جانی و مالی به همراه نداشت است.
وقوع ۹ زلزله بالای ۳ ریشتر در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از ستاد بحران سیستان و بلوچستان، مجید محبی بیان کرد: از مجموع زلزله‌های رخ‌داده امسال در سیستان و بلوچستان تنها زلزله زاهدان منجر به خسارت بسیار جزئی به ۴۰ منزل مسکونی شد که جبران خسارت‌های شهروندان از طریق بیمه حوادث در حال پیگیری است.
 
وی ادامه داد: هم اینک ۲۹ دستگاه شتاب‌نگار و پنج دستگاه زلزله‌نگار در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بحران استانداری تا سال آینده راه‌اندازی ۲ دستگاه دیگر زلزله‌نگار در محدوده سفیدآبه و نیک‌شهر است.
 
مدیرکل ستاد بحران استان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به‌عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند، اظهار کرد: گسل مکران مهم‌ترین گسل در جنوب ایران است که قابلیت لرزه‌خیزی بالای ۹ ریشتر را دارد.
 
وی بیان کرد: گسل مکران در صورت فعال‌شدن احتمال بروز سونامی در نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان را دارد که در کشور نظیر این نوع گسل وجود ندارد.
 
محبی گفت: همچنین گسل‌های نصرت‌آباد، سراوان، زاهدان و سفیدآبه از دیگر گسل‌های مهم سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که در محدوده فعالیت آنها احتمال بروز زلزله وجود دارد.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcd590fxyt09o6.2a2y.html
 
کد مطلب: 431107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *