يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸
۰
رئیس اداره تبلیغات ایرانشهر:

نیمه شعبان فرصتی طلایی برای تبیین و ضرورت فرهنگ مهدویت

رئیس اداره تبلیغات ایرانشهر گفت: برنامه‌های نیمه شعبان با محوریت تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت در مناطق مختلف شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.
نیمه شعبان فرصتی طلایی برای تبیین و ضرورت فرهنگ مهدویت
حجت‌الاسلام والمسلمین مهرالله محمودزاده فهرجی در گفتگو با خبرنگار پهره ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: امید است امسال با بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مردمی شاهد برپایی باشکوه جشن‌های نیمه شعبان و اجتماعات مهدوی باشیم.

 وی افزود: بیشتر محتوا برنامه‌های نیمه شعبان در راستای فضاسازی و بصیرت افزایی فلسفه ظهور و انتظار است که بتوانیم به اندیشه فلسفه ظهور و انتظار پرداخته باشیم. 

این مسئول تصریح کرد: جهادتبیین و روشنگری برای نسل جوان از اولویت‌های فعالیت اداره تبلیغات  به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری بر این امر در راستای آگاه‌سازی مردم از دستاوردهای انقلاب و نیز ارزش‌های دینی تاکید داشته که علما، روحانیون و فعالان فرهنگی را پیشرو در این زمینه عنوان کردند.

وی با بیان اینکه، امام زمان(عج) به نحوه عالی به جوانان معرفی نشده، خاطرنشان کرد: پس لازم است با برنامه‌های تبلیغی تبیینی در مساجد، حسینیه‌ها و مهدیه‌ها، این بزرگوار را به همگان معرفی کرد تا شناخت جامع و کاملی از این حضرت کسب کنند.

حجت‌الاسلام محمودزاده فهرجی عنوان کرد: امسال اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر در شب میلاد حضرت مهدی(عج) در حسینیه سیستانیها جشن برگزار می کند. 

وی اضافه کرد: در روز میلاد منجی عالم بشریت از طرف ستاد شعبانیه کشور یک تیم با همکاری اداره تبلیغات اسلامي به ایرانشهر اعزام می‌شوند که در شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر و بخش بزمان برنامه‌های متنوع اجرا می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به عیادت بیماران در بیمارستان، برگزاری جشن آذوقه در روستای جعفرآباد بمپور و مکسان بزمان که هر کدام به تفکیک یکصد خانوار را در برمی‌گیرد اشاره داشت.

این مقام مسئول افزود: همچنین از دیگر برنامه‌های تیم اعزامی ستاد شعبانیه کشور به شهرستان ایرانشهر می‌توان به برگزاری جشن در پادگان ارتش و زندان و همچنین برگزاری مراسم در مهدیه این منطقه را عنوان کرد.

وی گفت: برنامه ویژه‌ای در روز میلاد حضرت مهدی(ع) در دانشگاه ولایت برگزار می‌شود که به همنامان آن امام و مادر بزرگوارش که قبلا با ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه به اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر مراجعه کردند و در روز جشن حضور دارند هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمودزاده فهرجی عنوان کرد: در واقع نیمه شعبان جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) است که معمولا اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر مقدمات اجرای برنامه‌هایی که شامل رسم و رسومات اسلامی، دینی، ایرانی بوده را فراهم می‌کند چون وقتی کسی متولد می‌شود یا به عنوان مهمان می‌آید مورد استقبال و پذیرایی قرار می‌گیرد که همگان باید برای ظهور امام زمان(عج) کارهایی انجام بدهند که زمینه ظورش را فراهم کنند و از هر گونه گناه و معصیت پاک باشند. 


انتهای خبر/
کد مطلب: 430339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *